Gå til innhold

Doro PhoneEasy622 Uønsket GPRS


Anbefalte innlegg

Denne mobilen kjører et eller annet (oppdateringer?) i bakgrunnen som drypper på med GPRS trafikk gebyrer. Noen som vet hva det kan være og hvordan kvitte seg med det?

 

Telefonen mangler mulighet for generell AVstenging av datatrafikk.

Enkeltvis har jeg endret til AV:

- roaming

- vær

- auto klokke/datum

 

Har imidlertid en mistanke om at mobilen er konstruert med en eller annen forbindelse til fabrikken som ikke kan kobles ut overhodet.

Riktig eller feil?

 

Rent generelt har denne mobilen altfor mange spesialfunksjoner som nødvendigvis må gå målgruppen (oldemor som kun skal ringe og bli ringt til) forbi.

Endret av doro8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at denne kjører Android i bunnen, vil jeg tro at det skal være mulig å skru av. Har overhode ingen erfaring med menysystemene til Doro, men på de fleste Androidtelefoner kan man gå inn på:

- Meny -> Innstillinger -> (Mer) -> Mobile nettverk

 

Der bør det være mulig å skru av datatrafikk. Hvor heftig de har modifisert programvaren vet jeg ikke, men det kan selvsagt være mulig de har skjult/deaktivert dette mest mulig for å unngå at de eldre roter seg inn i menysystemer de ikke trenger. Er det forresten en mulighet å ringe operatør og få sperret datatrafikk?

Lenke til kommentar

I og med at denne kjører Android i bunnen, vil jeg tro at det skal være mulig å skru av. Har overhode ingen erfaring med menysystemene til Doro, men på de fleste Androidtelefoner kan man gå inn på:

- Meny -> Innstillinger -> (Mer) -> Mobile nettverk

 

Der bør det være mulig å skru av datatrafikk. Hvor heftig de har modifisert programvaren vet jeg ikke, men det kan selvsagt være mulig de har skjult/deaktivert dette mest mulig for å unngå at de eldre roter seg inn i menysystemer de ikke trenger. Er det forresten en mulighet å ringe operatør og få sperret datatrafikk?

Godt tips!

 

Hei.

Takk for din henvendelse.

 

VI har dessverre ikke innsyn i nøyaktig hva dette benyttes til.

Ofte er det ting som automatisk synkronisering, oppdatering eller

push-meldinger.

Jeg er ikke helt sikker på om dette er tilgjengelig på DORO-telefoner.

 

Ettersom du likevel ikke benytter deg av GPRS har vi lagt inn en sperre for

dette nå.

Du vil derfor heller ikke bli belastet i fremtiden.

 

 

Ha en fin dag!

 

Med vennlig hilsen

Tomas

Talkmore kundesenter

Endret av doro8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...