Gå til innhold

Ble blind for 2 minutter, noe som vet noe?


Anbefalte innlegg

Vi sluttet på skolen på fredagen denne uka. For å feire tenkte jeg og en kammerat å ta en J. Vi hadde ikke røyket på 3 måneder så vi tenkte dette var et godt tidspunkt! Klokka var omtrent 11:00 og vi tente den på vei ut fra skolen mot en nabolag. Vi stakk innom matbutikken hvor vi kjøpte masse digg osv. husker ikke så mye fra da. Men så skulle vi ta bussen til stasjonen. Snakk om en 5 minutt tur. Bybuss. Det var da det skjedde, var på vei inn på bussen og følte at blikket mitt ble rosa eller lilla aktig. Begynte å slite med å stå. Presset på å oppføre seg ordentlig og noia myrdet meg litt. Bussen var også full, så jeg måtte stå... plutselig ble blikket mitt mørkere og mørkere, det var små trekanter som snurret rundt og jeg kunne ikke se. Jeg husker jeg prøvde å åpne øynene som om jeg ble skremt av noe, men var fortsatt blind. Og dere kan bare tenke dere hvordan det var å stå midlertidig blind på en buss høy. I begynnelsen så krasjet jeg i rygget på han foran meg omtrent 4 ganger fikk jeg høre. Men men, bussturen ble over til slutt, husker kammeraten min som stadig vekk hadde prøvd å rette på meg osv. si at vi skulle av. Husker jeg kunne se omtrent 5% da jeg fikk høre dette. På vei ut kunne jeg se mer og mer og det var over...

 

liker ikke at dette skjedde. Har røyket nå og da i omtrent 1 år. Noen som har opplevd noe lignende? Noen som kanskje vet hvorfor dette skjedde? Uansett, feel free for å dele lignende opplevelser under.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du var nær ved å besvime. I sekundene før man (nesten) besvimer, så forsvinner synet gjerne gradvis helt til man er så godt som blind, samtidig som man føler seg uvel.

 

Uten at jeg har prøvd å røyke selv, så kan vel kroppen reagere forskjellig fra gang til gang. Og ettersom du ikke hadde røyket på 3 måneder, og kanskje til og med tok mer enn normalt, så reagerte kanskje kroppen din sterkere enn normalt også.

 

Skjer det igjen, så prøv å sett/legg deg ned (ikke så lett på en full buss riktignok) og hvis mulig, legg beina høyt for å få blod til hjernen. Frisk luft og/eller en fuktig, kjølig klut på pannen hjelper også.

Endret av Schwarzwald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...