Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe ny laptop og har satt et pristak på drøyt 10.000. Jeg prøver meg her for å høre om noen av dere har noen erfaringer med de maskinene jeg har sett på, og/eller andre anbefalinger. Jeg har også hørt at folk har hatt litt blandede erfaringer med multicom, så hvis dere har noe å si om dem hadde det vært nyttig!

 

 

Skal bruke maskinen til spill (som football manager), skolearbeid (inkl. statistikkprogram) forutenom surfing/filmer/musikk. Noe av årsaken til at jeg ønsker ny maskin er at oppstart av maskinen og programmer fortoner seg som en lunsjpause, og responstid i menyer likeså. Det går også vanvittig tregt å spille football manager selv på laveste innstillinger og færrest ligaer aktive. Ønsker som dere ser av maskinene under en sterk forbedring der SSD er et must.

 

Her er noen av de maskinene jeg har sett på:

Multicom Sansa MS-16GC (9395,- uten operativsystem)

Matt IPS, Intel Core i7-4700MQ, 16GB, 120GB mSATA SSD + 1TB 7200, GeForce GTX 765M.

 

Link.

 

 

Acer Aspire V3-772G (9295,-)

 

 

GeForce GT750,Core i7-4702MQ,16GB RAM,120GB SSD,750GB HDD.

 

Link.

 

 

Multicom Xishan W650S (9395,- uten operativsystem)

 

 

Matt IPS, Intel Core i7-4700MQ, 16GB, 256GB SSD + 1TB Hdd, GeForce GT 750M.

 

Link.

 

 

MSI Gaming Series GE70 2OE-011NE (10290,-)

 

GeForce GTX765M 2GB,Core i7-4700MQ,8GB RAM,2x64GB SSD+ 1TB HDD.

 

Link.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville helt klart gått for ge70. Nydelig design, digg tastatur, raid koblet ssd med hastighet på 900m-bit, og 750 gb hdd. Den har også sånn hurtig kjøle system.

 

Når det gjelder den acereren ville jeg ikke tatt med den eller den nederste multicom sin, da de har mindre skjermkort en 765m.

 

Ville eventuelt gått for multicom sin, men hvis du skal ha den ferdig som msien, så koster den drøyt det samme. Har også erfaringer med at servicen hos multicom er noe løst. Bestilte en skjerm i januar og fikk en feil skjerm i april, og da jeg skulle sende den inn igjen sa de at angrefristen hadde gått ut...

 

Så hadde jeg valgt en ville jeg tatt msi ge70 da denne har best kjøling og design vs multicom sin, og at komplett har kjempe god kundeservice.

 

Håper dette hjalp litt :)

 

Legger også til at msien er hakket større på skjerm.

Endret av FreeGameFinder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for rask feedback! Jeg vet ikke hvor mye skjermkort har å si for spill som ikke krever all verden ift grafikk som football manager? Jeg har ikke altfor god peiling på pc, men vil det ikke for et sånt spill og statistikkprogram være viktigere med 16GB ram (de tre øverste) kontra 8 hos msi ge70?

Endret av Düsseldorf
Lenke til kommentar

For og si det sånn, de 8 gb holder nåkk til spillene dine. Selv nå kjører jeg en sliten toshiba, med 4 gb ram og en t4300 prosessor med 2 cores, og jeg bruker skype, fotball manager og internett på 4 faner oppe samtidig med no lagg. Rammen kan også oppgraderes, men selvfølgelig hvis du skal drive med 5-6 spill samtidig ville jeg gått for 16 gb med ram ;)

 

Legger også til at prossesor er viktigere en ram i ftm.

Endret av FreeGameFinder
Lenke til kommentar

Takk for rask feedback! Jeg vet ikke hvor mye skjermkort har å si for spill som ikke krever all verden ift grafikk som football manager? Jeg har ikke altfor god peiling på pc, men vil det ikke for et sånt spill og statistikkprogram være viktigere med 16GB ram (de tre øverste) kontra 8 hos msi ge70?

4 gb hadde nesten holdt til spillene dine, men 8 gb er supert for de spillene ;) Ellers så teller skjermkort endel når det gjelder spill generelt, men til de spillene du nevner så holder de skjermkortene i maskinene du viste ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...