Gå til innhold

Ingen kontakt PC - skjerm


roarjor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først og fremt så hadde info om din maskinvare vært fint så blir det litt enklere å hjelpe deg.

Har det fungert før eller har problemet oppstått plutselig? Regner med at du har et skjermkort i maskinen og at du har koblet skjermen på det, men har du prøvd å koble skjermen direkte på hovedkortet? Hvis hovedkortet ditt har inngang til skjerm så klart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei Det er en HP Pavilion a6731sc stasjonær PC.

Det jeg har funnet av spesifikasjoner er:

Intel Core 2 Duo E7300 / 2.66 GHz

  • Memory 4.0 GB / 8.0 GB (max)
  • Hard Drive 500.0 GB - 7200.0 rpm
  • Operating System Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit Edition
  • Optical Drive DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - Serial ATA
  • Graphics Processor ATI Radeon HD 4650
  • Graphics Controller PCI Express x16 - Plug-in card

For øvrig var det egen inngang på hovedkortet, men den vikret ikke heller.

Endret av roarjor
Lenke til kommentar

Og viften til skjermkortet går også ikke sant? Har du noen mulighet til å se om tastatur/mus fungerer? En mulighet er å aktivere og deaktivere caps lock, da vil du se at lampen blinker hvis maskinen har kontakt med tastaturet.

 

Har du forresten prøvd skjermen på en annen PC?

Lenke til kommentar

Og viften til skjermkortet går også ikke sant? Har du noen mulighet til å se om tastatur/mus fungerer? En mulighet er å aktivere og deaktivere caps lock, da vil du se at lampen blinker hvis maskinen har kontakt med tastaturet.

 

Har du forresten prøvd skjermen på en annen PC?

Hei

 

Viften til skjermkortet, og de andre viftene går.

capslook lyser ikke... lover ikke bra.

skjermen er prøvd på annen PC, og virker som den skal.

Når PC starter, mener jeg at den tidliger altid gav fra seg et "pip". Det gjør den ikke nå.

Lenke til kommentar

Det høres ikke bra ut nei.. Hadde faktisk samme problem for noen år tilbake med at jeg ikke fikk bilde på skjermen, alt av vifter osv gikk som normalt, men eksterne komponenter som skjerm, tastatur, mus fikk ikke kontakt uansett hva jeg gjorde. I mitt tilfelle løste det seg med en ny prosessor :) Nå vet jeg ikke hvor gammel maskinen din er, men du kan alltids ta deg en tur til butikken du kjøpe den å høre hva de vil gjøre med saken da dette er en garanti sak samt at du fortsatt har krav på det selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å ta ut alle kontakter, holde inne på/av-knappen mens maskinen er av i 10-20 sekunder, og deretter latt maskinen stå uten strøm eller noen signalkabler, i ca. 24 timer? Det har fungert hos meg. Ante ikke hva feilen var, men det kom av at jeg slo på datamaskinen uten skjermkontakten koblet i. Maskinen fungerer fortsatt.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å ta ut alle kontakter, holde inne på/av-knappen mens maskinen er av i 10-20 sekunder, og deretter latt maskinen stå uten strøm eller noen signalkabler, i ca. 24 timer? Det har fungert hos meg. Ante ikke hva feilen var, men det kom av at jeg slo på datamaskinen uten skjermkontakten koblet i. Maskinen fungerer fortsatt.

Tusen takk for svar begge to.

Jeg tar gjenre i mot flere tips. Så skal jeg hjem og forsøke dette. Har en pc som har den ytelsen jeg trenger, og vil ikke oppgradere dersom jeg ikke må bytte deler. Forsøker alt jeg kan før jeg kjøper nytt. Det er jo ingen vits i å levere den inn for reperasjon heller, når nye pcer er så billig, og det å fikse er så dyrt. Så flere råd mottas med takk.

Lenke til kommentar

Hvis du aldri har skiftet batteriet på hovedkortet så gjør det, det holder sjelden mer enn 3 - 4 år. Hvis du ikke vet hvor det sitter så se etter noe blankt på størrelse med et kronestykke. Det er lett å finne. Det koster 30 kroner hos Clas Ohlson.

 

Har aldri opplevd å måtte bytte disse batteriene før, med meg har de holdt i 8-15 år alle sammen. Har opplevd at jeg trodde at det var batteriet, men da var det harddisken.

 

Dette kommer selvfølgelig an på batterikvalitet og om du har strømkontakten i eller for eksempel drar den ut om natta/slår av med bryter (slik jeg gjorde). Men nå skal det sies at det kan gjerne hende at det er dette batteriet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...