Gå til innhold

Hvordan starte en bilbutikk?


Anbefalte innlegg

Hei!
Har noen erfaring med hvordan man starter med salg av bil?

 

Er interessert i det, drive med import, kjøp og salg av biler. Og evt. bildeler, stylingkits og vinylwraps. Men mest biler, og gå i +. En faren min kjenner driver 30 bilbutikker+, og tjener veldig godt.

 

Hvordan kan man bygge opp en bedrift/butikk som driver med bilsalg, hvordan gjør man det mest mulig lønnsomt og hva skal til for å lykkes? :)

 

Målet er å bli finansielt uavhengig og få råd til et hus, og drømmebilen+ et par andre biler

Endret av Rubenevo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke det at jeg kan så mye om det, men faren min startet på privat markedet. f.eks Finn.no. Du kan jo begynne i det små og se hvordan det går, så eventuelt jobbe deg oppover til en større bedrift.

mener du da å kjøpe 1 og 1 bil, og fikse dem også selge litt dyrere enn det jeg kjøpte den for?

 

Hvordan var det faren din gjorde det?

Lenke til kommentar

Kjøp biler som auksjoneres ved tvangssalg. Har du mulighet til å reise, kontakt namsmenn i mindre kommuner og forsøk deg på et samarbeid. Det er ikke sjelden at namsmenn på mindre steder holder en simpel auksjon utenfor lensmannskontoret, og i de tilfellene er det gode muligheter for kupp.

Lenke til kommentar

Hei!

Har noen erfaring med hvordan man starter med salg av bil?

 

Er interessert i det, drive med import, kjøp og salg av biler. Og evt. bildeler, stylingkits og vinylwraps. Men mest biler, og gå i +. En faren min kjenner driver 30 bilbutikker+, og tjener veldig godt.

 

Hvordan kan man bygge opp en bedrift/butikk som driver med bilsalg, hvordan gjør man det mest mulig lønnsomt og hva skal til for å lykkes? :)

 

Målet er å bli finansielt uavhengig og få råd til et hus, og drømmebilen+ et par andre biler

 

Helt ærlig... selv om det ser ut som om biler er av interesse så er båter absolutt lettest å drive med for en nybegynner.

 

Fordeler er følgende:

 

- båter med skade er lett å reparere men dumpes gjerne like vel

- båter er lettere å ikke gjøre bomkjøp på selv

- båter er sesongvare, kjøpe veeeeeeeeeelgid billig senhøst og vinter og få en god del mer igjen noen måneder senere

- lær å mekke litt selv så kan båter med defekt innenbordsmoter være gull, prisene kan ofte bli veeeeeldig lav

- lær så sy/reparere kalesjer selv så har man ekstra potensiale for å tjene

 

Hva trenger du for å starte....

 

- egenkapital, kan du skaffe 100 000 kr ++ så er det en fordel

- bil som trekker mye, trenger ikke være ny

- båthengere

- plass til å lagre noen båter

 

Sitter man på nett å kikker hele tiden og kan kjøre litt kan man fort doble pengene fra høst til vår hvis man er heldig og kanskje legger i litt arbeid i reperasjoner i tillegg men man MÅ være rask og kunne ta "sjanser".

 

Har ikke muligheten til dette selv akkurat nå men det tok meg under ett år å tjene over 50 000 kr på dette for en del år siden med kun litt over 20 K i egenkapital. Kjøpte å solgt 4 båter på den tiden, 2 stk innen 2 uker fra de ble kjøpt og 2 stk som overvintret.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...