Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen skru seg av og på - konstandt


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg opplever at pcen ikke for startet opp i det heletatt. skjedde sist denne pcen gikk i hvile / dvale modus. stasjonær.

jeg hade vært ute igår på byen og idag når jeg skulle få liv i denne. fikk jeg allefall et godt tegn " windows starter opp " men så skrudde den seg av helt.

så sto den i 2 min men den bootet ikke seg opp.

så jeg tok ut strømmen av den venta 10 - 30 sek ok startet det hele på nytt. da starter pcen med å " loope " på - av -på -av . får ikke noe bilde heller så jeg kommer ikke inn i bios.

 

så det jeg prøvde på da var rest knappen. kom noe lengr i omstarten men, fortsatt ikke bilde eller at jeg kan komme inn i bios. jeg hører vær gang at det piper når det starter opp.

 

har sjekket kabler og at det er nok strøm osv.

 

så,kan noen gi meg noe info / tips om mer jeg kan prøvde? :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, Jeg bygde denne her sammen med en kompis av meg starten av nov. så det er ikke så mye støy her :p har hold den veldig ren.

 

Så det jeg har testet nå er

ta ut rambrikker ,, starte opp med en.

tatt ut GPU

prøvd å koble ut alle kabler. latt det stått noe og koblet tilbake. koblet hardiskene fra stata 1,2,3 til 4,5,6 har 3 disker. prøvd å starte med en og en også. hjepler ikke på.

tatt vekk vannkjøling og å bare latt den starte opp. hjelper ikke. men jeg får heller ikke noe lys på denne corsair H100i.

alle viftene går.

 

alt er også default. jeg har ikke overklokka noe.

 

det som er i pcen er

Intel Core i7-4770K Processor
Socket-LGA1150, Quad Core, 3.5GHz, 8MB, 84W, HD460 ASUS Maximus VI Formula, Socket-1150
ATX, Z87, DDR3, 3xPCIe-x16, SLI/CFX, HDMI, DP, Sup XFX ProSeries XXX Edition 850W PSU
ATX 12V V2.2, 80 Plus Bronze, Modular, 4x 6+2pin P Kingston DDR3 HyperX Beast 16GB
2400MHz 2x8GB KIT CL11 HyperX Beast

Hadde et R290x kort. men det var bare bugs og crashert heletida. leverte det tilbake i mellomtiden bruker jeg et Raedon XFX 6870.

 

jeg vet ikke videre hva jeg kan sjekke.

Lenke til kommentar

tja, Jeg bygde denne her sammen med en kompis av meg starten av nov. så det er ikke så mye støy her :p har hold den veldig ren.

 

Så det jeg har testet nå er

ta ut rambrikker ,, starte opp med en.

tatt ut GPU

prøvd å koble ut alle kabler. latt det stått noe og koblet tilbake. koblet hardiskene fra stata 1,2,3 til 4,5,6 har 3 disker. prøvd å starte med en og en også. hjepler ikke på.

tatt vekk vannkjøling og å bare latt den starte opp. hjelper ikke. men jeg får heller ikke noe lys på denne corsair H100i.

alle viftene går.

 

alt er også default. jeg har ikke overklokka noe.

 

det som er i pcen er

Intel Core i7-4770K Processor

Socket-LGA1150, Quad Core, 3.5GHz, 8MB, 84W, HD460 ASUS Maximus VI Formula, Socket-1150

ATX, Z87, DDR3, 3xPCIe-x16, SLI/CFX, HDMI, DP, Sup XFX ProSeries XXX Edition 850W PSU

ATX 12V V2.2, 80 Plus Bronze, Modular, 4x 6+2pin P Kingston DDR3 HyperX Beast 16GB

2400MHz 2x8GB KIT CL11 HyperX Beast

Hadde et R290x kort. men det var bare bugs og crashert heletida. leverte det tilbake i mellomtiden bruker jeg et Raedon XFX 6870.

 

jeg vet ikke videre hva jeg kan sjekke.

Tror det er noe med HDDen din, prøv å reinstall windows 7 og se om det hjelper, slapp av filene dine vil ikke bli slettet, havner i en mappe som heter "Windows Old" :D

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...