Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor stor forsterker trenger jeg til 2500-3,500 rms høyttaler og sub


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så stor som du har råd til. Kommer litt an på om det er kinawatt eller ordentlige watt som er oppgitt på høyttalerne. Uansett virker det litt vel optimistisk å dra alt det på én forsterker.

 

Men hvis du kommer med mer info som merke, impedans etc. på elementene så er det sikkert noen som kan gi en ganske god anbefaling.

Lenke til kommentar

Ja, her var det et litt merkelig oppsett... 3 par høyttalere?? Det må jo være noe skikkelig dritt hvis du trenger 3 par? Holder jo lenge med et godt frontsystem.

Hvis vi skal kunne svare deg, så må vi vite merke på disse høyttalerene og suben, åssen spiller du har, og hvordan bil dette skal inn i. Med watten du har skrevet inn her, så misstenker jeg at dette er noe fra Boss eller lignende ;)

Lenke til kommentar

Anlegget skal være i en "paryt båt", så det skal være så mye som mulig lyd.

 

Det er ett par Boss Audio Systems CH6994, 4 Ohm, 250w rms og 500w peak per høyttaler

ett par Boss Audio Systems CH950, 4 Ohm, 250w(?) rms og 600w peak per høyttaler

ett par Sony (Ukjent modell) 200w rms og 300w peak, 4 Ohm

1 stk dobbel 10" basskasse på ca. 1000-2000w rms og 3,500w peak 4 Ohm

 

Har foreløpig en 1,500w rms 5 kanals forsterker i båten med 3x 60amp sikringer. (Husker ikke merke og modell nå i farta...)

Lenke til kommentar

Ja, her var det et litt merkelig oppsett... 3 par høyttalere?? Det må jo være noe skikkelig dritt hvis du trenger 3 par? Holder jo lenge med et godt frontsystem.

Hvis vi skal kunne svare deg, så må vi vite merke på disse høyttalerene og suben, åssen spiller du har, og hvordan bil dette skal inn i. Med watten du har skrevet inn her, så misstenker jeg at dette er noe fra Boss eller lignende ;)

 

PS. Hvordan i all verden skjønte du at dette at dette var Boss??????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...