Gå til innhold

Fjerne SkyDrive


Anbefalte innlegg

Ønsker å fjerne SkyDrive i fra utforskeren. Har lest rundt og funnet ut at ved hjelp av gpedit.mmc, skulle eg klare det. På første maskinen, som kjører windows8.1 pro, gikk allt greit. Da eg skulle gå igang med pc nr 2, som har "vanlig" windows 8.1 funket ikke det. Dvs gpedit.mmc finnes ikke på systemet. Er det noen her som kanskje har funnet ut en løsning på dette.

Noen vil sikkert si, hvorfor ikke beholde den, men jeg har konto hos en annen leverandør som jeg heller vil bruke.

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å avinstallere kan man vel bare velge å avinstallere/endre programmer når man avinstallerer windows essentials. Kan da huke av det man vil ha vekk.

 

Jeg sjekket det før jeg svarte, og i Windows 8.1 finner man ikke skydrive under programmer eller funksjoner. Har man først sagt ja til å bruke Skydrive (under installasjonen), så ser det ikke ut som om det går an å fjerne igjen.

 

På Windows Server 2012 R2 serverne (Datacenter) mine har jeg installert desktop versjonen av Skydrive, så der kan jeg avinstallere direkte fra kontrollpanel. Finner ikke Skydrive under Server Roles eller Features her. Det gjør jeg heller ikke på Windows Server 2012 Standard (ikke R2) serveren. Så det er nok kun en mulighet i Essentials versjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...