Gå til innhold

Dårligere ytelse etter oppgradering


Catch22

Anbefalte innlegg

Kjøpte et abit nfs-s 2.0, xp2500 barton og 1 stk. 512mb pc3200 twinmos m/winbond brikke igår. Installering av Windows XP (+SP1) og oppstart gikk smertefritt. Har satt 200*9,5=1900mhz i bios + aggressive instillinger på minne. Lastet ned siste driveroppdatering til hovedkortet og kjører biosverson 1.6. Var lykkelig og strålende fornøyd helt til jeg kjørte 3dmark 03 med resultatet 3400!

Med den gamle maskinen (se sig) hadde jeg 3828 poeng med catalyst 3.4

Nå bruker jeg 3.7

 

Er det noe jeg har oversett?

Kunne noen tipse meg om et godt oppsett i bios også, så er jeg evig takknemlig (fsb, multiplier og ram timings) Føler intet behov for mye overklokking da dette kjøpet i seg selv burde være en grei oppgradering.

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde Abit kt7a HK m/ en Athlon t-brd 1200, pc133 512mb og samme HD og skjermkort. Poenget mitt er at med det gamle oppsettet fikk jeg 3828 poeng i 3dmark03. Nå har jeg 3400 poeng med oppsettet som står i sig.

Burde vel vært en del bedre det her?

Takker og bukker for innlegg

Lenke til kommentar
Hadde Abit kt7a HK m/ en Athlon t-brd 1200, pc133 512mb og samme HD og skjermkort. Poenget mitt er at med det gamle oppsettet fikk jeg 3828 poeng i 3dmark03. Nå har jeg 3400 poeng med oppsettet som står i sig.

Burde vel vært en del bedre det her?

Takker og bukker for innlegg

Burde fått en kraftig ytelsesøkning på det ja! Har du prøvd andre benchmark programmer som f. eks. Sandra? Det kan jo gi deg en idikasjon på hva som feiler.

Lenke til kommentar

sett fsb på 166 og kjør maskina på standard minneinnstillinger osv......slik at du får sjekka at systemet er ok....FØR du begynner å tune opp ting.....ta så forandringene en og en......da vil du lettere finne evt,problem...

i bios kan du skru på fast write og sette AGP aperturesize til 128 mb først....går 128 fint prøver du også 256mb...det guffer opp skjermkortet ditt...!

Lenke til kommentar

Takker for hjelp.

Reinstallerte alt fra børjan av (tok meg bedre tid for ikke å overse noe). Installerte siste omega drivere, kjørte igang og fikk

4400poeng. Er vel ok for "standardinnstillinger"? Altså ingen o.clocking

 

Btw. de gamle t-bird prosessorene var hyggelige greier, "ærlige" 1200mhz

og dønn stabile. Er vel grunnen til at jeg beholdt den så lenge.

 

Nytt spm. med det samme man er igang: Hva lønner seg med mitt oppsett

får å kjøre 2ghz, 200*10mp eller 166*12,5?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...