Gå til innhold

Android-kunder flørter med iPhone 5C


Anbefalte innlegg

Her tror jeg vi snakker forbi hverandre, Apple selger ikke lenger iPhone 5, dette er nå å se på som et utgått produkt som ikke lenger lanseres og blir naturligvis priset aggressivt av forhandlere som eventuelt brenner inne med slike modeller.

 

Apple solgte iPhone 5 64GB til 6990,- fra start til slutt, og har satt en veiledende utsalgspris på iPhone 5S 64GB til 7590kr som er en prisøkning på 600kr og ikke 1500kr som du skisserer. At du velger å sammenligne de prisene du finner på en modell som nå er utgått og sluttsolgt fra produsent fra en forhandler som tydeligvis sitter inne med et lite kvanta med Apple sin anbefalte utsalgspris på iPhone 5S blir jo din sak.

 

Jeg mener det blir en gal sammenligning, du vil jo se akkurat det samme skje med iPhone 5S når det går ut av produksjon fra Apple sin side, da vil jo også forhandlere begynne å subsidiere og redusere prisen på denne modellen endel for det er jo eneste måten å få solgt denne nå som det har kommet en ny modell.

 

Eller mener du at det er realistisk for forhandlere å fortsette med den veiledende prisen Apple har satt for iPhone 5 64GB på 6990,- kr nå som en nyere og bedre modell i iPhone 5S 64GB har kommet på markedet og har en veiledende pris på 7590,- kr?

 

 

Det virker som vi argumenterer på helt forskjellig grunnlag, jeg argumenterer utifra hvordan Apple har prissatt de respektive modellene sine, og utifra dette så har iPhone 5S sett en prisøkning på 600kr per modell, du argumenterer tydeligvis utifra hvor billig det er mulig å finne en iPhone 5 per i dag, flere måneder etter den har gått av markedet og ut av produksjon oppimot iPhone 5S som er aktuell i markedet og under produksjon og da ender vi jo naturligvis på vidt forskjellige tall ettersom vi vurderer ut i fra to ganske så forskjellige grunnlag.

Hei, og takk for svaret. :) Som sagt er jeg ikke interessert i å krangle, prisøkningen hos apple er for meg ganske irrelevant ettersom at jeg ikke handler hos de, men jeg skisserte da opp de tallene slik jeg så de.

 

Med det sagt; jeg skjønner nå hva du mener, og sånnsett så har du helt korrekt. Det er jo ikke apple som har satt ned prisen på 5'ern til det nivået som det er på nå, og med apple sine priser så stemmer jo da det helt overens med 600 kroner økning. Jeg var ikke klar over hva 5ern kostet ved lansering, antok at prisene på de andre butikkene var representative da apple tillater veldig lite rabatter hos forhandlere. Men den situasjonen er jo annerledes ved et "utgått" produkt.

 

Takk igjen for svar :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...