Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

R2 som privatist - Sonans, Akademiet eller lære seg selv?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fikk et fag fra utlandet godkjent som R1 og R2 på vitnemålet, men da jeg ønsker å ha mulighetene åpnet til våren da jeg vurderer et par sivilingenørstudier på NTNU trenger jeg en karakter i faget (har "godkjent med opplæring i utlandet"). Derfor skal jeg ta privatisteksamen i R2 den 20.mai 2014 (eksamensdatoene er allerede på udir.no ;)).

 

Så, har noen erfaring med dette kurset (eller evt andre kurs) hos Sonans eller Akademiet i Bergen?

 

Eventuelt tror noen at dette er mulig å få gjort ved å lese selv? Noe av pensum kan jeg nok, men langt i fra alt. Har jo blant annet sider som: http://campus.inkrement.no/Show/Index/1274113

Setter pris på tilbamekeldinger.

Takk,
Camorra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker på om jeg skjønte hva dette kurset dreiet seg om, men har selv tatt Realfagsmatte på sonans i Bergen. Det var veldig godt opplegg med kjempegod undervisning, så viss du har BEHOV for undervisning, så anbefaler jeg deg det. Har hørt at akademiet skal være bra også, men du har hatt faget fra før av, så da trenger du vel kanskje ikke undervisning?

Lenke til kommentar

Jeg valgte å ta R2 på sonans fordi da blir man "pushet" å henge med å gjøre oppgaver underveis, man har alltid en lærer som svarer deg innen 24 timer om du lurer på noe,blir et studiemiljø så det kan være greit å ha noe å gå til slik at man ikke blir sittende helg for seg selv. Jeg har i tillegg brukt lektor thues kurs som du linket til om det var noe stoff jeg syntes var vanskelig! :)

 

Jeg vet ikke hvor god du er i matte, hvor lett du tar stoffet og ikke minst om du klarer å motivere deg selv. jeg vet ikke hva målet er men ingeniørlinjene på ntnu har minimumskrav 4 for å komme inn.

 

Om du bestemmer deg for å ta kurset på feks sonans, kan du være smart å ta et lite fag ved siden av, som du bare trenger å stå på eksamen i = null innsats. Da når du 50% studiebelastning og får 50% stipend fra lånekassen, og dekket nesten hele faget.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Det er litt avhengig av ulike ting.

 

Slik ting er i dag med internett og mange ressurser tilgjengelig fra gutterommet, så er det ingen problemer å jobbe på egenhånd. Det er litt avhengig av hva slags person du er og hvrodan du lærer best.

 

Selv har jeg aldri lært særlig godt i klasserom og liker best selvstudium. Men det har vært ganger jeg har skulle ønsket jeg hadde en lærer tilgjengelig for å spørre om ting.

 

Går du for selvstudium, kjøp i hvert fall Sinus-bøkene. De er fine til selvstudium.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar folkens! Det er det med selvdisiplin og prioritering jeg er litt småredd for.

 

Jeg valgte å ta R2 på sonans fordi da blir man "pushet" å henge med å gjøre oppgaver underveis, man har alltid en lærer som svarer deg innen 24 timer om du lurer på noe,blir et studiemiljø så det kan være greit å ha noe å gå til slik at man ikke blir sittende helg for seg selv. Jeg har i tillegg brukt lektor thues kurs som du linket til om det var noe stoff jeg syntes var vanskelig! :)

 

Jeg vet ikke hvor god du er i matte, hvor lett du tar stoffet og ikke minst om du klarer å motivere deg selv. jeg vet ikke hva målet er men ingeniørlinjene på ntnu har minimumskrav 4 for å komme inn.

 

Om du bestemmer deg for å ta kurset på feks sonans, kan du være smart å ta et lite fag ved siden av, som du bare trenger å stå på eksamen i = null innsats. Da når du 50% studiebelastning og får 50% stipend fra lånekassen, og dekket nesten hele faget.

Gjelder dette med stipend også når du allerede går på fulltid på Universitetet og får fullt stipend der? (Samler inn 60 poeng for å få 2 ekstra poeng på Samordna Opptak)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar folkens! Det er det med selvdisiplin og prioritering jeg er litt småredd for.

 

Gjelder dette med stipend også når du allerede går på fulltid på Universitetet og får fullt stipend der? (Samler inn 60 poeng for å få 2 ekstra poeng på Samordna Opptak)

 

Nei dessverre, da får du allerede fullt stipend/lån :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...