Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 1.8T B7, pros & cons?


Kåre Eldar

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som kjenner til, eller har erfaring med denne type bil? Er i den situasjon at jeg vurderer sterkt å bytte bil. Kjører for tiden en Audi A3 2.0tdi, som jeg forsåvidt er fornøyd med, men syns det er på tide å selge mtp km-stand. Har veldig lyst på en sedan av samme merket og kom over denne godbiten: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45302678&folderId=3335985

 

BMW 316-320 E90 er også å foretrekke. Prøvekjørte en 318d her om dagen og syns den var meget behagelig å cruise rundt i. Ser kanskje for meg at en 316 vil bli for slapp for min smak. Budsjettet er forøvrig på max 150 000,-. og km-stand helst under 100 000. Om det er diesel eller bensin spiller ingen stor rolle, selv om diesel er å foretrekke mtp forbruk.

 

Tips?

Endret av Kåre Eldar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hatt en 2.0 diesel av samme modell og var svært godt fornøyd med den. riktignok også en quattro men det er en langt mer nøytral bil (i den grad vi skal si at Audi er nøytral) en den forutgående modellen siden forhjulene ble flyttet lengre frem på bilen og skapte en litt mindre trang til å gå rett frem i svingene.

jeg solgte den da den var rundet 80 000 på telleren uten problemer av noen art. (mener å huske jeg byttet en pære i grøftelysene). og da jeg byttet den inn, fikk jeg beskjed om at vindusviskerne var slitt. og det var den "skade" historien.

hadde selvfølgelig jevnlige serviser på den.

 

cons? "bare" en forhjulstrekker? ikke multifunksjonsratt? eller cruisekontroll?

 

på meg virker det som en "no-brainer" om du er i markedet for en slik bil.

Lenke til kommentar

Takker for svar! :) Hørtes ut som du hadde et problemfritt bileie med din ihvertfall. Syns personlig at denne ikke har gått noe særlig langt, og er absolutt innenfor km-standen som jeg ser på som greit. Var også lavt priset mtp motor i forhold til hva som ligger ute. Skulle selvfølgelig hatt cruisekontroll og multifunksjonsratt, men det er ikke ett must.

Tar gjerne i mot flere tips! Kjente feil etc, noe en bør være obs på?

Lenke til kommentar

Hvis det er en slik bil du vil ha, med S-line både innvendig og utvendig, automat, xenon, framhjulstrekk og bensin så er dette en helt OK bil med den kilometeren den har.

 

Ville ha solgt unna bilen når den nærmer seg 150k.

 

Ikke glem å prute om du skal kjøpe bilen. Det er absolutt kjøpers marked, spesielt for Audi A4 sedan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...