Gå til innhold

as for app produksjon


Anbefalte innlegg

Vurderer å opprette et AS for å ta min utvikling av apper og spill under et firma. Har lyst til at det skal være et AS og ikke et enmannsforetak.

 

Er det noen regler som tilsier at man ikke kan opprette et AS og ikke ha ansatte? Kan jeg opprette AS'et og programmere som jeg pleier uten å gjøre meg selv ansatt men bare selge/utgi programvaren som firmaets? Altså det må ikke dokumenteres hvor firmaet fikk programvaren fra? (siden jeg da privat sitter og koder helt til det er ferdig og så er det klart til å selges av firmaet).

 

Det blir jo på en måte som å jobbe som om du hadde et enmannsforetak bare at når programmet er ferdig kan du gi det ut via firmaet og firmaet får verdien.

 

Ser for meg at det vil bli ganske ukomplisert regnskapsmessig med da cirka 1 ny vare(et spill) i året. Hvis det da ikke er krav til å dokumentere hvert eneste salg av programvaren? Hvis appene publiseres via google eller apple sine nettløsninger vil det vel være ganske enkelt å dokumentere hva firmaet har av inntekter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser for meg at det vil bli ganske ukomplisert regnskapsmessig med da cirka 1 ny vare(et spill) i året. Hvis det da ikke er krav til å dokumentere hvert eneste salg av programvaren? Hvis appene publiseres via google eller apple sine nettløsninger vil det vel være ganske enkelt å dokumentere hva firmaet har av inntekter.

 

Blir nok et ganske ukomplisert regnskap dette ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...