Gå til innhold

Evga GTX 660 TI SLI?


sunnySR

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

 

Har et slikt skjermkort http://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-660ti-2gb-physx-cuda/759660 stående i maskinen nå. Lurte på om jeg skulle kjøpe et til et eller vente til neste generasjon (800-serie).

 

Har et M-ATX bygg og dette hovedkortet står i http://www.komplett.no/asus-maximus-vi-gene-socket-1150/782433

 

Er litt bekymret fordi jeg tror at det øverste kortet kommer til å bli veldig varmt i og med at kortene kommer til å ligge klin inntil det andre kortet + at skjermkortet kun har en vifte. Luftflyten i kabinettet tror jeg er veldig bra. Har en vifte som står og blåser kald luft inn til skjermkortet nå. Temperaturene er ganske lave under spilling. Går sjeldent over 60 grader.

 

Hva ville dere gjort, vente på neste generasjon eller kjøpe et til et?

 

Legger ved et par bilder av bygget :)

 

post-274628-0-30005100-1385330758_thumb.jpg

 

post-274628-0-52897800-1385331490_thumb.jpg

 

 

Endret av sunnySR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei alle sammen

 

Har et slikt skjermkort http://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-660ti-2gb-physx-cuda/759660 stående i maskinen nå. Lurte på om jeg skulle kjøpe et til et eller vente til neste generasjon (800-serie).

 

Har et M-ATX bygg og dette hovedkortet står i http://www.komplett.no/asus-maximus-vi-gene-socket-1150/782433

 

Er litt bekymret fordi jeg tror at det øverste kortet kommer til å bli veldig varmt i og med at kortene kommer til å ligge klin inntil det andre kortet + at skjermkortet kun har en vifte. Luftflyten i kabinettet tror jeg er veldig bra. Har en vifte som står og blåser kald luft inn til skjermkortet nå. Temperaturene er ganske lave under spilling. Går sjeldent over 60 grader.

 

Hva ville dere gjort, vente på neste generasjon eller kjøpe et til et?

 

Legger ved et par bilder av bygget :)

 

20131103_023715.jpg

 

20131029_193901.jpg

 

 

Er usikker på om minnebåndbredden/mengden minne kommer til å begrense ytelsen i noen spill på 660ti i sli? Det vet mange her inne mer om en meg. Hva sier dere? ;)

Lenke til kommentar

Nei det har eg nok ikke. Overså vist det at du skrev at du har et m-ATX bygg :)

Har vanlig 660 men ligger på samme temperaturer som Ti. Kompisen min har identisk bygg som meg bortsett fra at han har 660Ti :)

Skjønner. Men ligger kortene inntil hverandre eller er det mellomrom mellom kortene dine? Du har ikke tilfeldigvis testet bf4 med dine kort? Har en i5 4670k prossesor, håper ikke at den blir en flaskehals dersom jeg setter inn et til kort.

Lenke til kommentar

Syns avstanden er helt grei. Men disse kortene ligger uansett en del lavere i temp en kortet ditt som har referanse kjøler. Har aldri vært oppi 70c med lett overklokking ved spilling av Battlefield 4 ihvertfall :)
CPUen min drar ihvertfall BF4 ganske bra. Er overklokket til 4.2ghz riktignok men med standard klokk så skal ikke den vøre noe flaskehals :)

unnamed.jpg

 

Ja, vet godt att kortene henger litt skeivt :p De veien en del i forhold til referansekjølerre o.l så :-/

Endret av ThomasS85
Lenke til kommentar

Syns avstanden er helt grei. Men disse kortene ligger uansett en del lavere i temp en kortet ditt som har referanse kjøler. Har aldri vært oppi 70c med lett overklokking ved spilling av Battlefield 4 ihvertfall :)

CPUen min drar ihvertfall BF4 ganske bra. Er overklokket til 4.2ghz riktignok men med standard klokk så skal ikke den vøre noe flaskehals :)

unnamed.jpg

 

Ja, vet godt att kortene henger litt skeivt :p De veien en del i forhold til referansekjølerre o.l så :-/

Ser at du har et lite mellomrom, men på mitt hovedkort vil det ikke være noe mellomrom :-/ Har vel egentlig bestemt meg for å dråppe SLI. funker så bra med det korte jeg har nå, begynte også å overclocke litt i går å virker å være mye krutt i kortet :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...