Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes w202, noen som har god peiling her..? Hjelp :(


Pr1ncess

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har hatt problem med en grusom hyling (av reima) helt siden jeg tok den av for rundt et år siden nå.. Dette har ikke plaget meg så mye, var kun på oppstart den bråket og ikke noe annet.

 

Men siste månedene nå så bråker den også når jeg svinger noen ganger (har sjekket og fylt på servoolje, ble ikke noe forskjell.)

Og igår så merket jeg når jeg startet den i -6 grader, så hylte den og slutta ikke etter 1 min ellernoe som den bruker, og jeg la også merke til at lyset i cupeen var svakt, restartet bilen og da ble lyset sterkere og den bråket ikke.

 

Litt vanskelig å forklare, men håper dere forstår hva jeg mener her.. Hva kan det være? Reima er ikke slakk ellernoe heller.

Og med at den også tuller med strømmen sammens med denne skjærende hylelyden, så for meg at det va dynamohjulet som sklir på reima, men da er det jo rart bilen går i det hele tatt om det liksom er lite strøm?

Et eller annet gjør enten ikke jobben sin, eller bruker for mye strøm her!

 

Er det bare verksted som er neste eller noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tankegangen din er helt riktig. En reim som slurer på kald dynamo eller servo ved fullt rattutsalg.

 

Hva du anser som stram reim er jeg ikke sikker på. For meg er det bare et annet utrykk på ei heit dame :p

 

Stram litt til, evt prøv ny reim. Begynn med det.

 

Stram reim ... heit dame? Du tuller, haha, jeg har iværtfall aldri hørt det uttrykket.

Skjønner det da ikke har noe med dynamoen å gjøre, tenkte å bytte den etterhvert uansett.

(den bråker, men funker fint.)

 

Da skal jeg prøve å stramme litt til, ellers prøver jeg med ny reim!

Takker så mye for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...