Gå til innhold

LG G Pad 8.3 Tråden


fflex

Anbefalte innlegg

Tenkte å starte en tråd for LG G Pad 8.3 brukere.

 

Har akkurat kjøpt et med 64gb SDkort, og kommer til å poste en "mini review" her for å kickstarte tråden.

 

Virker som et knallkjøp, og gleder meg til å sette i gang med å bruke den.

 

Amobil sin oppsummering:

Konklusjon

plus-icon.png Svært god ytelse
plus-icon.png Mulighet for minnekort
plus-icon.png Bra batteritid
plus-icon.png Pen design
plus-icon.png God skjerm med høy oppløsning
plus-icon.png Forholdsvis tynt og lett
plus-icon.png Brukervennlige menyer
plus-icon.png Gode avspillere for musikk og video
minus-icon.png Litt dårlig kontrast på skjermen i mørke scener
minus-icon.png Ikke 3G/4G
Terningkast 6
Endret av fflex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok nå har jeg fått lekt litt med den, og oppsummering etter en ca times bruk følger nedenfor. Har naturligvis ikke satt meg inn i all softwaren som følger med fra LG, og det spørs om jeg i det hele tatt kommer til å bruke det. Vi får se....

 

Uansett,

 

Positive:

Byggekvaliteten er flott og den føles veldig god i hånden

Føles snappy til tross for et altfor "overdådig" Optimus UI, som på mange måter ligner Samsung sin TouchWiz med boblete glade farger og temaer.

Fantastisk skjerm, med perfekt oppløsning for et 8" nettbrett

Støtter SD kort. Dette var den avgjørende faktoren for at jeg valgte det foran Nexus 7.

Stock keyboardet funker fint og jeg skriver kjapt på det.

 

Negative:

Navigering gjennom menyer eller hjemmeskjerm i landscape mode er søppel

Tydelig at visse widgets ikke er optimalisert for oppløsningen eller dette nettbrettet. Spotify widgeten så bare stygg ut, så måtte fjerne den til tross for at den praktisk

Høyttalerlyden er platt og dårlig, ørepropper eller headset er et must til film og musikk

Optimus UI.. hadde foretrukket noe mer clean som ren Android eller noe ala HTC Sense. Dette var jeg dog klar over før jeg kjøpte den, så det er ikke noe big deal.

 

Har så langt ikke gitt meg noen WOW opplevelse, men den innfrir og oppleves som et gjennomført godt nettbrett som jeg kommer til å bruke i lang tid fremover. Det blir en fin reisekompis på flyturer/togturer, og en god venn i kjedetid på hytteturer.

 

Kan nevne at pakken var særdeles lite spennende. Det fulgte med strømadapter og brukermanual. Enkelt og greit, men det føltes ikke som "julaften" da jeg åpnet denne.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Til dere som har den, hvordan opplever dere skjermen ut i fra det punktet den har fått negativ omtale på: Litt dårlig kontrast på skjermen i mørke scener.

 

Har lest litt rundt og ser at det er flere som opplever det samme, men igjen så er det andre som mener de ikke har problemet. Enten så er det bare fordi folk er forskjellige og at noen er mer kresne enn andre (Jeg er kresen når det kommer til skjermer), eller så er det bare dårlig produksjon fra LG sin side på enkelte apparater..

 

Nettbrettet frister veldig, men akkurat nå er det to ting som gjør at jeg ikke bestiller meg et eksemplar:

1. Nevnte problem(?) med skjerm.

2. Ingen 3G/4G.

Endret av Real-Madrid
Lenke til kommentar

Fikk endelig ut fingeren, og bestilte LG G PAD 8.3 på proshop.no. Gleder meg! :)

Har selv bestilt på mpx, med pickup i en butikk i nærheten.

Hva er det som fristet med proshop, med pris 3-400 kroner over de andre butikkene?

 

Forresten, har kun funnet 16 gb-varianten - det skal finnes en 32 gb også. Men kanskje uansett billigere å kjøpe til et sd-kort?

Lenke til kommentar

Til dere som har den, hvordan opplever dere skjermen ut i fra det punktet den har fått negativ omtale på: Litt dårlig kontrast på skjermen i mørke scener.

 

Den kunne vært et lite hakk bedre, men det kan i hovedsak omgås ved å skru opp lysstyrken i selve videoavspillingsappen, ikke bare systeminnstillingene. Det har i hvert fall ikke plaget meg.

 

Høyttalerne er et større (men ikke veldig stort) problem. De er laget slik at enkelte frekvenser gir resonans i dekselet bak, og det slår ut spesielt hvis man bruker Skype. Det er nesten så jeg er fristet til å skaffe en servicemanual for å skru den opp og legge dempemateriale mellom metalldekselet og resten av nettbrettet. Heldigvis slår det ikke ut veldig ofte - det er primært Skype som er problemet. Det er egentlig litt synd, siden de tross alt hadde gått for stereohøyttalere. Bassen er nesten fraværende forresten, men det er kanskje like greit, siden mer bass sannsynligvis ville gitt mer resonansproblemer. Lyden minner litt om slike små høyttalere som brukte å følge med lydkort til PC. De gjør jobben, men det er omtrent det.

 

Selve DAC-en er helt fin og forsterkeren i den klarer å drive et par Denon AH-D5000 uten problemer og gir god lyd. Det er fortsatt litt rom igjen til høyere lyttevolum, så ikke noe problem å bruke hodetelefoner som er enda mer tungdrevne.

 

Batteritiden er bra, men man kan med fordel avinstallere (krever root) Google Play Services og Google Search, og reinstallere dem fra nettet for å få litt bedre kapasitet. Versjonene som LG har lagt inn fra fabrikken er ikke like bra optimalisert. Det er fint mulig å oppnå mindre enn 1% batteriforbruk i timen når man ikke bruker nettbrettet.

 

Det mest negative jeg kan si om nettbrettet er egentlig at metalldekselet bak er en stor fingeravtrykksmagnet. Er veldig fornøyd med det, og angrer ikke på kjøpet i det hele tatt. Ytelsen er topp og har ikke merket noe til at ting går tregt.

Endret av flinx
Lenke til kommentar

 

Den kunne vært et lite hakk bedre, men det kan i hovedsak omgås ved å skru opp lysstyrken i selve videoavspillingsappen, ikke bare systeminnstillingene. Det har i hvert fall ikke plaget meg.

 

Høyttalerne er et større (men ikke veldig stort) problem. De er laget slik at enkelte frekvenser gir resonans i dekselet bak, og det slår ut spesielt hvis man bruker Skype. Det er nesten så jeg er fristet til å skaffe en servicemanual for å skru den opp og legge dempemateriale mellom metalldekselet og resten av nettbrettet. Heldigvis slår det ikke ut veldig ofte - det er primært Skype som er problemet. Det er egentlig litt synd, siden de tross alt hadde gått for stereohøyttalere. Bassen er nesten fraværende forresten, men det er kanskje like greit, siden mer bass sannsynligvis ville gitt mer resonansproblemer. Lyden minner litt om slike små høyttalere som brukte å følge med lydkort til PC. De gjør jobben, men det er omtrent det.

 

Selve DAC-en er helt fin og forsterkeren i den klarer å drive et par Denon AH-D5000 uten problemer og gir god lyd. Det er fortsatt litt rom igjen til høyere lyttevolum, så ikke noe problem å bruke hodetelefoner som er enda mer tungdrevne.

 

Batteritiden er bra, men man kan med fordel avinstallere (krever root) Google Play Services og Google Search, og reinstallere dem fra nettet for å få litt bedre kapasitet. Versjonene som LG har lagt inn fra fabrikken er ikke like bra optimalisert. Det er fint mulig å oppnå mindre enn 1% batteriforbruk i timen når man ikke bruker nettbrettet.

 

Det mest negative jeg kan si om nettbrettet er egentlig at metalldekselet bak er en stor fingeravtrykksmagnet. Er veldig fornøyd med det, og angrer ikke på kjøpet i det hele tatt. Ytelsen er topp og har ikke merket noe til at ting går tregt.

 

 

Takk for svar! Ser at det du skriver igjennom innlegget ditt er også mye av det samme som går igjen på diverse forum og tester av nettbrettet. Stort sett det samme folk irriterer seg over :)

 

Det frister med nettbrettet da det virker som et godt produkt til en bra pris, men jeg tror nok at muligheten til å ikke ha sim-kort ødelegger for min del.

Lenke til kommentar

Da kom det en Google Play-utgave av G Pad 8.3 til USA:

 

http://www.anandtech.com/show/7576/google-play-edition-lg-g-pad-83-sony-xperia-z-ultra-white-nexus-7-announced

 

Jeg hadde egentlig forventet at den kom til å være uten microSD-leser, men så feil kan man ta. Dessverre er ROM-en ikke direkte binærkompatibel med brettet vi får kjøpt i Norge fordi berøringsteknologien benytter en annen leverandør. Vi får i stedet trøste oss med at det blir superenkelt og raskt å portere koden over, og vi kan forvente oss hyppige og ofte oppdateringer (så fremt man er villig til å laste ned fra XDA og installere manuelt selv). Kildekoden ligger allerede ute og folk jobber med den, så forhåpentligvis tar det ikke altfor lang tid før KitKat 4.4.2 er tilgjengelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-305018

har denne selv, super fornøyd. med nettsurfing og spill holder batteriet i ca to dager, samme som LG G2 telefonen min :)

 

men jeg har et lite problem, har satt inn 64 GB minne kort, men får ikke flyttet programmer til minnekortet, noen som vet hvordan ?

Lenke til kommentar

Har du Android-telefon, er mangel på SIM-kort ikke noe problem. Installer QPair på telefonen, så får du rask og enkel tilgang til tethering - dvs. du setter opp et midlertidig wifi-tilgangspunkt på mobiltelefonen som kun nettbrettet kan bruke.

Tethering (internettdeling) kan du kjøre på nesten alt av mobiltelefoner som har wifi, unntatt de som er enten veldig billige eller veldig gamle. Hverken iOS eller Windows Phone trenger app for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...