Gå til innhold

[Løst] Nvidia settings oppstart i ubuntu 13.10


Anbefalte innlegg

Hei. Dette har sikkert blitt tatt opp en eller annen gang tidligere, men kunne ikke helt finne det.

 

Ihvertfall, problemet mitt er at jeg må stille inn mine ønskede grafikk/skjerminstliinger på nytt hver gang jeg stater opp ubuntu.

 

Instillingene jeg gjør om er vsync, 120hz og digital vibranse (fargeforsterkning)

 

http://sindredl.com/nvidia.jpg

 

Har prøvd å "Save to x configuration file" og legge denne i

oppstartsprogrammer som vist på skjermdumpen under:

 

http://sindredl.com/nvidia2.jpg

 

Noen som vet hvordan jeg kan få til dette? :- )

Takk på forhånd.

Endret av sindredl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, ser ut som du har misforstått litt! :)

 

Xorg.conf og nvidia-settings er ikke det samme.

 

Innstillingene du gjør i nvidia-settings (eller nvidia kontrollpanel) om du vil, kan du lagre som f.eks .nvidia-settings-rc (som er standard). Denne legger seg i /home/brukernavn mappen din, og er skjult (derav punktum foran filnavnet).

 

Det du kan gjøre er følgende:

 

Start opp nvidia-settings (eller nvidia kontrollpanel, alt ettersom hvilket DE du har. Du kan alltids bare kjøre nvidia-settings i terminal).

 

Gjør endringene du vil ha lagret, og gå ned til nvidia-settings configuration (nederste til venstre i programmet).

Trykk på "Save Current Configuration".

 

Ikke endre noe på filnavnet eller plasseringen, og trykk Ok.

 

Deretter, går du til vinduet du har tatt screenshot av, der du legger til oppstartsprogrammer.

 

Trykk på Ny/Legg til, og skriv inn "nvidia-settings --load-config-only" i kommandofeltet, og "Nvidia-Settings" som navn. Trykk ok.

 

Nå kan du restarte maskinen, og innstillingene skal laste opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, ser ut som du har misforstått litt! :)

 

Xorg.conf og nvidia-settings er ikke det samme.

 

Innstillingene du gjør i nvidia-settings (eller nvidia kontrollpanel) om du vil, kan du lagre som f.eks .nvidia-settings-rc (som er standard). Denne legger seg i /home/brukernavn mappen din, og er skjult (derav punktum foran filnavnet).

 

Det du kan gjøre er følgende:

 

Start opp nvidia-settings (eller nvidia kontrollpanel, alt ettersom hvilket DE du har. Du kan alltids bare kjøre nvidia-settings i terminal).

 

Gjør endringene du vil ha lagret, og gå ned til nvidia-settings configuration (nederste til venstre i programmet).

Trykk på "Save Current Configuration".

 

Ikke endre noe på filnavnet eller plasseringen, og trykk Ok.

 

Deretter, går du til vinduet du har tatt screenshot av, der du legger til oppstartsprogrammer.

 

Trykk på Ny/Legg til, og skriv inn "nvidia-settings --load-config-only" i kommandofeltet, og "Nvidia-Settings" som navn. Trykk ok.

 

Nå kan du restarte maskinen, og innstillingene skal laste opp.

 

Takk for det! Det fikset det sånn halvveis! Hertzen ble opprettholdt nå, men manglet fortsatt fargeinstillingene. Googlet litt mer og la til en oppstartskommando til: nvidia-settings -l.

Så ble alt loada ved oppstart! :)

Lenke til kommentar

Flott, bra det løste seg.

 

Skal sies at nvidia-settings -l og nvidia-settings --load-config-only er akkuratt det samme :)

 

http://manpages.ubuntu.com/manpages/lucid/man1/alt-nvidia-current-settings.1.html

 

Ah, se det ja. hehe, Så kjører den kommandoen to ganger, men med litt forskjellige argumenter:

 

den første:

/home/sindredl/.nvidia-settings-rc nvidia-settings --load-config-only

 

den andre:

nvidia-settings -l

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...