Simpfan Skrevet 17. november 2013 Skrevet 17. november 2013 (endret) Har prøvd utallige ganger å installere dlink usb 150 trådløst kort. Funker i den barbære, men nekter å funke i min stasjonære. Den bærbare har integrert nettverkskort,, så trenger ikke denne til den. Den stasjonære har kablet, men ønsker og bruke trådløst, da kabelen er i veien her midt på golvet. Får aldri opp valg av nettverk på den stasjonære, mens den bærbare får opp alt med en gang. Stasjonære har win 7 ultimate 64 bit, bærbar har win 7 home premium 64 bit. Har det noe å si da? Når jeg går inn i innstillinger så får jeg opp usb dongle men får ikke aktivert den på den stasjonære. (Se bilde) Hvordan skal jeg få denne til å virke da? Prøvd alt, både med sikkermodus og prøvd å oppdatere drivere. Ingenting funker. Endret 17. november 2013 av Simpfan
Axxxy Skrevet 18. november 2013 Skrevet 18. november 2013 Prøv å avinstaller 3rd-party brannmur om du har det, eller å deaktivere brannmuren midlertidig, restarte, og se om det funker da. Bare husk å aktiver brannmuren etterpå, lurt å ha. kilde: http://community.linksys.com/t5/Wireless-Adapters/SOLVED-USB-or-PCI-wireless-adapter-disabled-and-won-t-enable/td-p/306320 -Daniel 1
Simpfan Skrevet 18. november 2013 Forfatter Skrevet 18. november 2013 Prøvd det også. Har kun windows brannmur og windows defender, ingen ekstra virus program. Fant heller ikke noe i brannmuren over at dlink var sperret. Har akkurat det samme på bærbar pc, der funker den.
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. november 2013 Skrevet 18. november 2013 Sjekk hvilke USB-porter du har på den stasjonære. Har inntrykk av at USB2 er enklere å få til enn USB3.
Simpfan Skrevet 18. november 2013 Forfatter Skrevet 18. november 2013 Har kun USB 2 da pc'en er for gammel til USB 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå