Papillon Skrevet 4. oktober 2003 Skrevet 4. oktober 2003 Jeg har et tastatur med PS/2 utgang. Finnes det noen overgang fra PS/2 til USB slik at jeg kan bruke tastaturet i USB porten. Hvor kan en slik en eventuelt kjøpes? På forhånd takk
Data-n00b Skrevet 4. oktober 2003 Skrevet 4. oktober 2003 Hei. Jeg har sett en slik overgang.. Den fulgte med ett Microsoft et-eller-annet keyboard (sånn vinklet ett). Der var det PS2 female i en ende av en ca. 10cm kabel, og en USB male i andre enden. Aner ikke om du får kjøpt slike i løs vekt. Prøv å søke litt på nettet. Mvh, Thomas.
John Kr Skrevet 4. oktober 2003 Skrevet 4. oktober 2003 De overgangene du snakker om bruke vanligvis å følge med nye tastatur når du kjøper dem, om du får tak i denne overgangen i løs vekt har jeg ikke oversikt over. Prøv å søke i alle webshops.
Bofur Skrevet 4. oktober 2003 Skrevet 4. oktober 2003 Hvorfor i all verden skal du kjøre tastaturet via USB Hvorfor bruke en USB port til det?? Når PS/2 inngangen kun kan brukes av tastatur og ikke noe annet. Det du gjør er å ta opp en USB port som kunne ha vært brukt til noe annet. Desuten så har PS/2 høyere overføringshastighet enn USB 1.0
sofTest Skrevet 4. oktober 2003 Skrevet 4. oktober 2003 Som sagt over, Clas Ohlson har dette. Men til 249,- kroner så er det vel mer fristende å kjøpe et nytt tastatur?
Papillon Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Skrevet 4. oktober 2003 Hvorfor i all verden skal du kjøre tastaturet via USB Hvorfor bruke en USB port til det?? Når PS/2 inngangen kun kan brukes av tastatur og ikke noe annet. Det du gjør er å ta opp en USB port som kunne ha vært brukt til noe annet. Desuten så har PS/2 høyere overføringshastighet enn USB 1.0 For det første er det nok ikke snakk om USB 1.0... Grunnen til at jeg vil ha tak i en slik overgang er at det ikke går an å holde inne mer enn et visst antal taster. Dette har jeg hørt løser seg med USB 2.0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå