Gå til innhold

Alt for dominerende reklame ødelegger interessen av å lese nyheter


Anbefalte innlegg

Først og fremst, dette er ikke en tråd om det bør være reklame eller ikke. Jeg bruker adblock, men slår det av når jeg ser en nyhetssak jeg vil lese. Men problemet er at reklamen tar alt for stor plass på sidene. Selv når jeg har zoomet inn så mye at jeg slipper den store reklamen på høyresiden av skjermen, dekker reklamen fortsatt nesten halve siden. På det verste er ca tre fjerdedeler av skjermen bare reklame.

 

Jeg vil tro der er likedann på alle skjermene, men i fall det ikke er det har vi et bilde her:

 

post-239837-0-27953900-1384261671_thumb.png

 

Som man ser dominerer bildet fra Telenor de to første paragrafene, og bildet nederst ved kommentarfeltet dekker jo halve skjermen? Det er alt for mye for meg. Reklamen blir rett og slett for dominerende og forstyrrer for mye. Da er det ikke noe særlig fristende å lese nyhetene, så jeg har i det siste elegant hoppet over de aller fleste. Vi får de jo uten reklame på andre sider uansett, så jeg ser ikke poenget med å slite med reklamen her. Forumet er greit nok, men nyheter med så mye reklameplass? Nei takk.

 

Igjen, det er ikke reklamen i seg selv jeg misliker. Det jeg misliker er at den tar så ekstremt stor plass.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...