Gå til innhold

LightInTheBox.com forbanna dritt side?


Kimmix

Anbefalte innlegg

Kort sagt: bestile piratkostyme som jeg skulle ha i slutten av oktober, så at leveringsdato var 9.nov

 

Avbestilte varen 6 dager etterpå, fikk beskjed om at jeg kunne bare få 50% av prisen tilbake (Fikk ikke noe tilbake på "super fast delivery" som kostet 130 kr eksta), sa at jeg ville ha 100% da varen ikke er laget eller sendt. Sa tydelig at jeg AVBESTILLER varen, noen dager etterpå får jeg mail om at varen er sendt og er på tur til meg.

 

Jeg sendte også mail til de 2 ganger etterpå, for og si at jeg har avbestilt varen og at jeg ikke skal ha den, har ikke fått noe svar.

post-229405-0-51352200-1384241188_thumb.png

post-229405-0-06217800-1384241189_thumb.png

Endret av Kimmi1996
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vilkårene for avbestilling på nettbutikken:

 

Innen 24 timer etter betalingsbekreftelse*: Full refundering full refundering av leveringkostnaden.
24-72 timer etter betalingsbekreftelse*: 50% refundering av produktprisen
Mer enn 72 timer etter betalingsbekreftelse*: Refundering av kun leveringskostnad

Beregning av leveringstid:

http://www.lightinthebox.com/no/knowledge-base/c1201/a3156.html

Altså behandlingstid på mellom 4-15 virkedager, og det er før frakt.

 

Hvis denne butikken hadde varene på lager, og ikke har måtte spesialbestille de, så syntes jeg at det er urimelig å kun tilbakebetale halve beløpet, når kunden har kanselert varene før varene hadde blitt sendt.

 

Men jeg er i tvil om forbrukerkjøpsloven gjelder slike butikker. Den siden ser mer internasjonal ut, enn norsk.

Uansett så er det mulig å kontakte forbrukerrådet, og kanskje få litt hjelp derfra.

 

Du trenger heller ikke google lenge før du finner negative tilbakemeldinger om denne butikken.

 

Jeg ville ihvertfall prøvd å få tilbake 50% av pengene i første omgang. Etter det så kan du velge om du vil ta dette som en dyr lærepenge, eller prøve å klage videre.

Endret av snillekim
Lenke til kommentar

Produkter (untatt varer Lagd- På-Bestilling, engangsvarer, undertøy og salgsvarer) uten kvalitets betingete problemer kan returneres for refundering eller bytte ved å kontakte Kundeservice innen 7 dager etter at du har mottatt din ordre. Du vil være ansvarlig for alle shipping avgiftene som påløper.

 

merk: untatt varer Lagd- På-Bestilling

 

Jeg har sendt de 3 mailer om at jeg avbestile varen og vil returnere den, men jeg får ikke svar.

 

Jeg AVBESTILTE jo varen 22.okt, enda så klarte de og sende varen 6. nov.

Blir mektig irritert, 800,- rett i dass!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...