Gå til innhold

Ivy-bridge system


Anbefalte innlegg

Maskinen fra 2006 har desverre tatt kvelden, og jeg må få på plass et nytt system så snart som mulig!

Det er lenge siden jeg har holdt på med maskinvare, og jeg trenger derfor din hjelp til å sørge for at følgende oppsett gir mening. Alle forbedringer tas også hjertelig imot!

Hovedkort, CPU, og minne:

 

ASRock X79 Extreme 4

Intel i7 4939k

Corsair Vengeance Pro DDR3 2166Mhz 8GB

Alt skal pakkes inn i et Corsair Carbide 540, med H100i. Det skal også være med en 120gb SSD disk.

Da gjenstår skjermkort og PSU. Jeg har en ide om gtx 660, som et rimelig alternativ for en som ikke spiller spill. (Dersom GTA V kommer til PC så kan jeg evt. oppgradere!!)

Nå holdt ikke min gamle maskin mer enn 7 år, riktignok tilnærmet 24/7, men nå ønsker jeg meg en arbeidshest som klarer 10+ Prismessig ønsker jeg å være rundt 10 000,- men er fleksibel.

Takk for alle innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTA V kommer til PC. Skal du spille GTA bør du ha et ordentlig skjermkort. Men hvis du ikke skal spille i det hele tatt trenger du ikke skjermkort. Du kan eventuelt gå for en APU.

 

Så høy minnefrekvens er forresten ikke nødvendig. Bytt til noen RAM-brikker med minnehastighet 1600MHz, så sparer du noen hundrelapper. RAM er så dyrt for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...