Gå til innhold

Har ingen konsoll idag men venter på PS4, kan jeg kjøpe PS3-spill og "oppgradere" de til PS4 uten spilling/aktivering via en PS3 først?


E_B84

Anbefalte innlegg

Som jeg skriver i tittelen har jeg ingen konsoll i dag.

 

Er veldig interessert i Need For Speed Hot Pursuit som kom på PS3 i 2010, men antar at dette spillet ikke vil komme på PS4 siden det såpass gammelt samt at de nå kommer med Need for Speed Rivals.

Har lest at selv om PS4 ikke støtter PS3-spill kan man oppgradere PS3-spillene til å spilles på PS4 mot gebyr online. Men må jeg da ha spilt PS3-spillet via en PS3 og en Sony-konto først, eller kan jeg nå handle PS3-spill også oppgradere de direkte via PS4 når jeg får tak i en slik?

 

Ser spillet bare koster 149 kr hos CDON http://cdon.no/spill/need_for_speed_hot_pursuit-12578735?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Need+For+Speed+Hot+Pursuit&utm_content=12578735&utm_campaign=prisjakt_no_
Blir jo da kun 10 euro i tillegg for oppgradering slik at prisen blir ca 230 kr totalt sett.

Noen innspill?
Takk :)



Endret av Eirik84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åja, takk for svar - da slipper jeg å gå i den fella :)

 

Kanskje en del PS3-spill vil bli tilgjengelige som digitale kjøp direkte via Playstation Network på PS4?
Nintendo har det i alle fall slik på sine Wii-konsoller.

Eller er det normalt mye jobb for Sony å få PS3-spill til å fungere på PS4?

Lenke til kommentar

I tilfelle det ikke bli godt nok forklart over her så kan man ikke uten videre bare oppgradere et PS3-spill til et PS4-spill. Det som skjer er at man kjøper PS3-spillet og får da med en kode som (mot et lite gebyr) gir det muligheten til å laste ned PS4-utgaven. Dette fordrer da naturligvis at spillet også er laget til PS4. Jeg vet ikke om dette er tilfelle med alle spill denne muligheten tilbys på, men hvert fall på Battlefield 4 så krever denne løsningen at PS3-disken må stå i PS4en for å kunne spille PS4-utgaven (dette for å hindre at folk kjøper PS3-utgaven og selger PS4-utgaven billig.)

Lenke til kommentar

I tilfelle det ikke bli godt nok forklart over her så kan man ikke uten videre bare oppgradere et PS3-spill til et PS4-spill. Det som skjer er at man kjøper PS3-spillet og får da med en kode som (mot et lite gebyr) gir det muligheten til å laste ned PS4-utgaven. Dette fordrer da naturligvis at spillet også er laget til PS4. Jeg vet ikke om dette er tilfelle med alle spill denne muligheten tilbys på, men hvert fall på Battlefield 4 så krever denne løsningen at PS3-disken må stå i PS4en for å kunne spille PS4-utgaven (dette for å hindre at folk kjøper PS3-utgaven og selger PS4-utgaven billig.)

Takk for svar

 

Vet du om man kan for eksempel kan kjøpe PS2-spill digitalt via PS3 slik at disse kan spilles?

Tenker da ikke på oppgradering av PS2-spill fra disk, men at det finnes digitale utgaver på PS-network som kan spilles direkte fra den interne disken i PS3?

 

Hvis dette er tilgjengelig for PS3 burde jo dette kunne la seg gjøre på PS4 på sikt også :)

 

 

Lenke til kommentar

Ha i bakhode at 12gb minne i en ps3 er veldig lite. jeg har selv en med 500gb og den ble full etter få dager. Nå lastet jeg riktig nok ned endel spill istedenfor å bruke plater, men etter det jeg har forstått tar også spillene du har på plate plass på disken.

 

Jeg var på spaceworld å kjøpte min, og de som jobbet der advarte meg mot at 12gb utgaven, fordi den ikke vil kjøre f.eks gta v, selv når du har det på plate, pga lite diskplass.

Lenke til kommentar

Ha i bakhode at 12gb minne i en ps3 er veldig lite. jeg har selv en med 500gb og den ble full etter få dager. Nå lastet jeg riktig nok ned endel spill istedenfor å bruke plater, men etter det jeg har forstått tar også spillene du har på plate plass på disken.

 

Jeg var på spaceworld å kjøpte min, og de som jobbet der advarte meg mot at 12gb utgaven, fordi den ikke vil kjøre f.eks gta v, selv når du har det på plate, pga lite diskplass.

Takk for innspill, men kommer ikke til å kjøpe PS3 når 4ern er så nærme.

Husker hvor fort det dabbet av med nye spill til min PS2 den gangen PS3 kom

Lenke til kommentar

så å si eneste muligheten du har å spille ps3 spill på ps4 er når gaikai kommer til norge i 2015 en gang, men når den tid kommer vil man trenge sinnsykt stabil å kjapp internett-tilkobling siden spilla kun kan streames og ikke lastes ned!

Grunnen til at ps3 spill egentlig ikke er spillbare på ps4 er pga de er 2 helt forskjellige maskiner innvendig, alle utviklere som har laget spill til både ps3 og ps4 sier ps3 var sinnsykt vanskelig å utvikle spill til mens ps4 er en drøm på samme nivå som pc, de klarer å porte spill fra pc til ps4 i løpet av få måneder å på ps3 måtte de så å si lage spilla fra scratch, det er derfor alle konsoll til pc porter har vert såpass elendige, så håper dette endrer seg med neste konsollgenerasjon!

Lenke til kommentar

Takk for svar

 

Vet du om man kan for eksempel kan kjøpe PS2-spill digitalt via PS3 slik at disse kan spilles?

Tenker da ikke på oppgradering av PS2-spill fra disk, men at det finnes digitale utgaver på PS-network som kan spilles direkte fra den interne disken i PS3?

 

Hvis dette er tilgjengelig for PS3 burde jo dette kunne la seg gjøre på PS4 på sikt også :)

Jeg skal ikke være bastant, men jeg tror ikke man får digitale utgaver av PS2-spill. De tidligste utgavene av PS3en (som er vanskelig å få tak i i dag) kunne spille av PS2-disker fordi maskinen hadde hardware/software som kunne spille av disse, men fordi dette resulterte i en så dyr maskin valgte de å sløyfe dette etter relativt kort tid.

Jeg har ikke lett etter kilden for dette nå ettersom jeg ikke har tid, men jeg mener å ha lest at det neppe blir mulighet for å spille PS3-spill på PS4 fordi de har endret arkitekturen spillene er laget på. Dermed kan ikke en PS4 "forstå" PS3-spillene og må i stedet ty til emulering av PS3-motoren. Jeg kan ikke så mye om det tekniske bak dette, men til tross for at PS4en er langt kraftigere enn PS3en vil det å emulere PS3-spill være alt for kraftig kost for den nye konsollen. Så om man vil spille både current-gen og next-gen spill må man nok belage seg på å eie to konsoller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...