Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vet ikke hva jeg tror lengre


Velosiraptor7

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg vet ikke hva jeg tror på her i verden mer. Jeg er ikke sikker på om det var noen som satt bak i bilen og rygget tyggegummi slik at det kom en ekkel tyggislukt i går, eller om det bare har vært en drøm. Jeg kan også sove hele dagen. Er ikke det merkelig at jeg ikke klarer å skille mellom drømmer å virkelighet alltid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beskriv en vanlig hverdag for deg.

Det starter med at jeg står opp klokka halv 9, gjør morgenstell. Jeg bryr meg ikke serlig hvordan klær jeg har på meg. Går jeg forbi barn og ungdom blir jeg engstelig for at de skal se på og snakke om meg seg i mellom. Noenganger ler ungdommer når de går forbi, og da tenker jeg at det er meg de ler av. Jeg har krombøyd rygg også, bare litt. Så jeg tenker at de syns jeg ser teit ut. Så går jeg bittelitt på jobb, ellers vil jeg bare være hjemme på benken om dagene og sove. Jeg er veldig snopesjuk også, så meg og en dame kjører å kjøper snop avogtil. Men jeg orker aldri å kjøre lange kjøreturer mer. Jeg er besatt av tanken på at ginormica bildet passer på meg om nettene, og jeg er besatt av tankene på psykiske lidelser og på å finne ut om jeg egentlig har aspergers syndrom i det heletatt, for det er noe som ikke stemmer. Jeg har også blitt gjensøkt. Det var nemlig noen som strøk meg oppå dyna når jeg låg og skulle sove en gang. Og noen eller noe hadde skrudd på en heksehalloween blinketing slik at jeg våknet på natta og måtte gå å skru den hylende tingen av i skuffen. Om nettene drømmer jeg i drømmesøvn mer enn i dypsøvn fordi jeg sover i så mange timer. Det er nemlig som om kroppen blir sliten av et eller annet. Jeg ser forresten masse på tegnefilm og åndenes makt.

Endret av Velosiraptor7
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hun/han går også på abilify.

 

Sitat fra felleskatalogen: ABILIFY tilhører en gruppe legemidler kalt antipsykotika.
Det brukes til å behandle voksne og ungdom fra 15 år og eldre som lider av en sykdom karakterisert ved symptomer som å høre, se eller oppleve ting som ikke er der, mistenksomhet, vrangforestillinger, usammenhengende tale og oppførsel samt følelsesmessig likegyldighet. Mennesker med denne tilstanden kan også føle seg deprimerte, ha skyldfølelse, angst eller være anspente.

MERK: Symptomer som å høre, se eller oppleve ting som ikke er der.

 

 

 



Anonymous poster hash: 85fd7...364
Lenke til kommentar

Hun/han går også på abilify. Sitat fra felleskatalogen: ABILIFY tilhører en gruppe legemidler kalt antipsykotika.[/size]Det brukes til å behandle voksne og ungdom fra 15 år og eldre som lider av en sykdom karakterisert ved symptomer som å høre, se eller oppleve ting som ikke er der, mistenksomhet, vrangforestillinger, usammenhengende tale og oppførsel samt følelsesmessig likegyldighet. Mennesker med denne tilstanden kan også føle seg deprimerte, ha skyldfølelse, angst eller være anspente.[/size]MERK: Symptomer som å høre, se eller oppleve ting som ikke er der.[/size] Anonymous poster hash: 85fd7...364

Det rare er at jeg aldri såg eller hørte ting før jeg begynte abilify behandlingen. Jeg drømte visstnok drømmer jeg ikke ennå er sikker på om var ekte eller drøm.

Lenke til kommentar

Det virker jo som det sentrale problemet/spørsmålet ditt (kort forklart) er om psykiatrien har satt korrekt diagnose på deg. Det er det ingen her som kan hjelpe deg med å få besvart. Det blir faktisk bare verre om noen gjør det, du blir mer forvirret (du så jo hvordan det gikk i den andre tråden, hvor du ble beskyldt for å "simulere"). Du trenger å snakke om disse tingene med noen (IRL!!!) som enten er psykolog eller psykiater. Jeg har forstått det slik at du har time med psykiater om noen uker. Inntil da burde du prøve å akseptere at slik og slik er det, samt fokusere på det praktiske.

Har du en hobby du kan fokusere på frem til da?

Lenke til kommentar

Det virker jo som det sentrale problemet/spørsmålet ditt (kort forklart) er om psykiatrien har satt korrekt diagnose på deg. Det er det ingen her som kan hjelpe deg med å få besvart. Det blir faktisk bare verre om noen gjør det, du blir mer forvirret (du så jo hvordan det gikk i den andre tråden, hvor du ble beskyldt for å "simulere"). Du trenger å snakke om disse tingene med noen (IRL!!!) som enten er psykolog eller psykiater. Jeg har forstått det slik at du har time med psykiater om noen uker. Inntil da burde du prøve å akseptere at slik og slik er det, samt fokusere på det praktiske.

 

Har du en hobby du kan fokusere på frem til da?

Jeg har pinnedyrhobby.

Lenke til kommentar

Nei vi kan ikke leve på en ting. Men jeg mener ikke å drive med dyre/insektsplaging altså. De virker så fornøyde der de spiser og spankulerer.

 

Hehe, tror du passer bra på dem jeg, ikke det jeg mente. Er bare litt forundret. Hadde jo vært kjekt om vi også kunne overleve på én ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...