Gå til innhold

Radiator problem


Anbefalte innlegg

Har et problem med min nyanskaffede radiator, det er en stor radiator fra en ac-unit.

 

Problemet:

Jeg får ikke pumpa vann gjennom radiatoren, får heller ikke blåst luft gjennom den når den er tom for vann, den virker helt tett. men bruker jeg en sykkelpumpe får jeg uten videre problem pumpet luftvann gjennom. mens min UP 1000 sittter bom fast, man skulle vel tro at den var sterk nok til den oppgaven. evt. hvis det er noe som dekker for inni der, går det ikke å kjøre plumbo eller noe igjennom ? ;D

[/u]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at strupeventilen ikke sitter der enda ? Den har ikke store diameteren..

 

Andre som slo meg er vannlås. Hvis radiatoren er stooor.. og det ligger litt vann nede i alle U bøyene så ligger de der og sperrer hvis du prøver å blåse eller kjøre vann igjennom. Legg radiatoren på siden slik at de U bøyene ligger horisontalt.

 

Ellers kan jo prøve å ta en streng inn, og se om du kommer noe vei med bruk av det..

 

....eller koble til trykkluft og blåse den ren. 10 bar ved inntaket skulle vel duge :D

Lenke til kommentar
Har et problem med min nyanskaffede radiator, det er en stor radiator fra en ac-unit.

 

Problemet:

Jeg får ikke pumpa vann gjennom radiatoren, får heller ikke blåst luft gjennom den når den er tom for vann, den virker helt tett. men bruker jeg en sykkelpumpe får jeg uten videre problem pumpet luftvann gjennom. mens min UP 1000 sittter bom fast, man skulle vel tro at den var sterk nok til den oppgaven. evt. hvis det er noe som dekker for inni der, går det ikke å kjøre plumbo eller noe igjennom ? ;D

[/u]

 

mmm..

Kan hende det sitter en struping inni der en plass..Prøv å kapp røra der di går over til 10MM.Sånn at du forsatt får koblet slange på den og/eller du kan prøve å blåse trykkluft igjenom den og se om noe kommer ut(ikke for høyt trykk max 4-5 bar)

Får du det ikke til å fungere så ta kontakt med meg..

 

TaZ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...