Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Skal jeg levere? Skole-dilemma!


Anbefalte innlegg

Først og fremst handler ikke denne tråden om noe faglig, men er et dilemma jeg akkurat kom utfor. So here goes

 

Et kurs på Høgskolen min har hatt problemer med å opprettholde sin kvalitet, og med å gi studenter et godt læringsutbytte da foreleser ble langtids-sykemeldt ut i uke 2 i semesteret. Dette har medført at vi har fått en rekke forskjellige gjesteforelesere, som alle har snakket om hvert sitt, og ikke fulgt den faglige planen som den egentlig skulle vært fulgt. Dette er ikke problemet i seg selv, men dette har medført at færre og færre kommer i forelesning. Er det da riktig av en pensjonert vikar-foreleser og gi muntlig beskjed om at obligatorisk innlevering 4 og 5 er den 11 november?

 

Kurset har en nettside som jeg alltid har fulgt, disse oppgavene er introdusert veldig diffust her, og ingen dato for innleveringsfrister er lagt ut. Det var først i morges at jeg snakket med en medstudent som hadde fått med seg denne muntlige beskjeden, noe jeg ikke har, og jeg har kun mistet to forelesninger så langt dette semesteret. Jeg har spurt studenter tidligere om vi har fått noen innleverings-frist enda, men svaret har svart "nei", så er ytterst få som har hørt noe om dette (spesielt fordi 20% av klassen møter til forelesninger per dags).

 

Så mitt dilemma er følgende:

 

> Skal jeg NI-jobbe den siste uken for å få to oppgaver levert til fristen, enda jeg er sikker på at mesteparten av klassen ikke kommer til å levere til fristen?

 

> Eller skal jeg droppe det, og ha dårlig sammvittighet ovenfor meg selv. Til eget forsvar har jeg MYE studier og gjøre i andre kurs denne uken, normalt ville jeg aldri ventet i flere uker forså å ta et "siste skippertak".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lever, men samtidig si i fra om at du ikke liker hvordan dette blir kommunisert ut.

Takk for svar, det skjedde en interessant utvikling angående dette dilemmaet i dag. Tilfeldigvis på slutten av forelesningen ble det tatt opp at mange sikkert ikke kom til å levere, fordi det ikke var gitt god nok beskjed. Foreleseren tok det greit, han sa han skulle diskutere med fagansvarlig de skulle foreta noen endringer, og han lovte samtidig å sende mail samme dag om hva som ville skje.

 

Har ikke mottatt noen mail enda, og dagene/timene går jo. Ville du fortsatt jobbet for å levere?

Lenke til kommentar

Uten obligatorisk oppmøte så vil det være helt vanvittig å kun informere om det i forelesning, og absolutt noe du kan klage på om du ikke leverer og får beskjed om at du ikke får gå opp til eksamen kun fordi du ikke har levert akkurat dette. Jeg vil anta at du i så tilfelle vil ha en god sak.

 

OJ Doe: Hva slags høyere utdanningsinstitusjon er det som godkjenner automatisk bare man har rasket sammen noe? Jeg har selv opplevd å få underkjent en oppgave i et emne har ved NTNU - riktig nok kun en eneste gang, første semester av studiet, og konsekvensen var at jeg måtte gjøre en annen oppgave og få den godkjent.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uten obligatorisk oppmøte så vil det være helt vanvittig å kun informere om det i forelesning, og absolutt noe du kan klage på om du ikke leverer og får beskjed om at du ikke får gå opp til eksamen kun fordi du ikke har levert akkurat dette. Jeg vil anta at du i så tilfelle vil ha en god sak.

 

OJ Doe: Hva slags høyere utdanningsinstitusjon er det som godkjenner automatisk bare man har rasket sammen noe? Jeg har selv opplevd å få underkjent en oppgave i et emne har ved NTNU - riktig nok kun en eneste gang, første semester av studiet, og konsekvensen var at jeg måtte gjøre en annen oppgave og få den godkjent.

Takk for svar :) Du har et viktig poeng når du sier det ikke bare er å "raske" sammen noe, har også opplevd før å fått underkjent selv når jeg faktisk har prøvd. Nei, enten gjør jeg det ordentlig, eller så gjør jeg det ikke. Og mest sannsynelig blir det et "ikke" ved mindre vi skulle få utsatt leveringsfrist og denne gangen få den skriftlig.

Lenke til kommentar

Sikkert høgskole. Kjenner en person som la inn en excel-oppgave hvor han skrev "jeg er kul", og fikk godkjent. Dog har nok ikke foreleser sett igjennom oppgava, men fikk fremdeles godkjent.. =P Dette var statlig høgskole. Uansett, det går jo kun utover deg om du jukser/ikke leverer inn.

 

edit; dette var ikke ment til trådstarter på noen som helst måte, og er enig med horrorbyte. Du kan ikke forvente at folk får beskjed når det ikke er obligatorisk oppmøte.. Dette var rart.

Endret av Nicuu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...