Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

jaa!!!! snart ferdig med telenor:DD


Anbefalte innlegg

Hvis du bruker en router mellom maskinene dine og bredbåndet vil routeren holde linjen oppe hele tiden.

Hvis du ikke har store krav til høy båndbredde ville jeg prøvd tele2.

Leverer NextGenTel i Løten?

 

NGT leverer med modem som har innebygget router. Denne holder linjen oppe hele tiden. Har selv NGT i dette kollektivet delt på 3 PC'er med en enkelt hub. Vi kan være på uavhengig av de andre PC'ene. Det er også installert en egen bredbåndskontakt med kabel ned til kjelleren (inkludert i installasjonsprisen), så det går fullstendig uavhengig av telefonlinjene inn i leiligheten.

 

Har hatt NGT i over halvannet år nå, og er veldig fornøyd. Har hørt noen har problemer med lang kø på kundeservice, men jeg har hatt behov for de kun én gang (før jeg fikk linjen i hus), og da fikk jeg svar på 5 minutter. Linjen er stabil... har opplevd ett minutts nedetid på halvannet år (er online ganske ofte), linjen er så rask som den skal være, og har aldri hatt noen som helst problemer av noe slag. Eneste var før linjen kom i hus, da Bravida koblet noe feil slik at det ble en dags forsinkelse på åpning av linjen... men det var Bravida sin feil.

 

Kan ikke si det samme om Telenor. Hadde de en periode, men etter at linjen hadde vært nede i 2 uker ga jeg opp. I de to ukene ringte jeg kundeservice annen hver dag, og de skulle ordne det i løpet av noen timer hver gang (noe feil med sentralen, sa de). Jeg måtte nærmest tvinge de til å sende en montør for å se på linja, og da fant han ut at det var noe feil med linja i nabohuset, og ikke i noen sentral. Fikk da igjen linja i løpet av ett par dager, men ville ikke risikere det samme igjen... pluss at NGT var billigere og raskere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har NGT selv, og har f..  ett og et halvt år igjen av bindingstiden.  :evil:  At jeg kunne være slik en idiot som bestilte de møkkalinjene. Har kun hatt trøbbel det halvåret siden jeg fikk skiten i hus.

:shrug:  :grumpy:

 

Hva er problemet? Sikker på at det er NGT sin feil, og ikke med noe av ditt utstyr? Forklar, så kanskje jeg kan hjelpe... har NGT selv og vet litt om det.

Lenke til kommentar

Hadde de en periode, men etter at linjen hadde vært nede i 2 uker ga jeg opp. I de to ukene ringte jeg kundeservice annen hver dag, og de skulle ordne det i løpet av noen timer hver gang (noe feil med sentralen, sa de). Jeg måtte nærmest tvinge de til å sende en montør for å se på linja, og da fant han ut at det var noe feil med linja i nabohuset, og ikke i noen sentral.  

 

Med den feilen ville det ikke ha spilt noen rolle hvilken ISP du hadde brukt. Hadde det vært NGT du hadde på den tiden ville det ha vært de du hadde vært 'sure' på, siden alle bruker kobberet fra sentralen og hjem til deg.

Lenke til kommentar

Hadde de en periode, men etter at linjen hadde vært nede i 2 uker ga jeg opp (...)

 

Med den feilen ville det ikke ha spilt noen rolle hvilken ISP du hadde brukt. Hadde det vært NGT du hadde på den tiden ville det ha vært de du hadde vært 'sure' på, siden alle bruker kobberet fra sentralen og hjem til deg.

 

Burde presisert at dette var Telenor Avidi. Disse signalene går via kabel-tv linjene. Det som var så rart var at tv-signalene var helt fine, selv om montøren mente at de i beste fall burde vært dårlige. Avidi hadde heller ikke fått noen beskjed om svake/dårlige tv-signaler. Hva som var feil, vet jeg ikke.

 

Hadde det vært via kobberet og NGT, så hadde de kanskje hatt kompetanse nok/nok service til å sjekke om det virkelig VAR en sentral og ikke en linje som var nede. Telenor gadd altså ikke å sjekke dette før de antok at det var en sentral.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...