Gå til innhold

MacBook Pro fra 2009, verdi?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal kvitte meg med macen og gå over til Alienware, lurer i den forbindelse på om det er noe verdi i den gamle macen?

Det gjelder en 13,3 MacBook Pro fra 2009, maskinen har 2,53 GHz prosessor, 4 gb ram og 250 gb HDD. Eneste skaden er at en av føttene mangler, ellers er det jo litt bruksslitasje men ikke mye. Har tatt godt vare på maskinen.

Er den verdt noe i det hele tatt?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du finner den rette så selg den for 2500,- Det finnes folk som tenker at macbook eller mac normalt koster nesten 10.000 også ser de en mac til 2500 og de tenker løp og kjøp uten å bry seg om spesifikasjoner eller lignende. Så hvis du finner noen slike personer som det faktisk er ganske mange av så salg den for 2500-3000. Om du ikke finner disse folkene så kan du prøver deg med 1000 kroner å se om du lykkes.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke kjøpt den PC'en for 1000 kroner engang. Mens kanskje noen jenter vil ha den? Ville tro at noen "dumme" jenter kunne betalt 3000-4000.

 

Det spiller jo liten rolle om du ikke ville kjøpt den. Faktum er at så lenge maskinen er produsert av apple og ser noenlunde velholdt ut så vil ikke TS ha problem med å få 3000 - 4000 kr for den, tross aldrende spesifikasjoner. Det at apple - produkter holder seg såpass i verdi er etter min mening et godt kjøpsargument. Man får forholdsvis mye igjen for gammel maskinvare når det selges.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var utrolig mye oppfordring til "svindel" her. :)

 

Bare sånn for morro skyld, hvor mye tror dere jeg hadde fått for min Macbook Pro 15 Retina mid-2012 (Kostet 18k på apple.no).

Den er helt plettfri og det går ikke ann å se at jeg har brukt den har også original esken (har ikke tenkt å selge den nå)

Lenke til kommentar

Var utrolig mye oppfordring til "svindel" her. :)

 

 

Svindel? På hvilken måte er det svindel å selge en vare til det den er verdt på bruktmarkedet? En vare har en reell verdi basert på mange faktorer, og når det gjelder appleprodukter drar design, materialkvalitet og merkevaren prisen opp i forhold til andre produsenter med like spesifikasjoner. Mitt motto er at jeg melker det jeg kan av penger ut av et bruktsalg.

Endret av ostenxx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Var utrolig mye oppfordring til "svindel" her. :)

 

Bare sånn for morro skyld, hvor mye tror dere jeg hadde fått for min Macbook Pro 15 Retina mid-2012 (Kostet 18k på apple.no).

Den er helt plettfri og det går ikke ann å se at jeg har brukt den har også original esken (har ikke tenkt å selge den nå)

10.000 - 14.000kr

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært TS så hadde jeg beholdt maskinen selv. Mye mer lønnsomt enn å selge den for kanskje en tusenlapp, men hvis man som sagt finner den rette kjøper som er villig til å gi over 3000-4000 så blir det jo noe annet ;)

 

Han får nok glatt 3000 kr eller mer for macbooken om han selger den på finn.no. Men jeg støtter deg i at det kan være greit å beholde den selv. Jeg har selv en macbook pro 15" fra midten av 2009 som var fullt oppgradert ved kjøp. Ser ikke poenget å kvitte meg med den for noen tusenlapper når den drar Mavericks uten problemer. Det er en fin fin laptop nr. 2 om jeg finner på å kjøpe en ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...