Gå til innhold

Windowsnettbrett m/ tastatur til film og skriving


Sement

Anbefalte innlegg

Hei, er på utkikk etter et nettbrett hovedsaklig for underholdning, men som også kan brukes til skole/arbeid mens jeg reiser/pc'en er utilgjengelig. Det skal altså være en tablet med mulighet til å koble til tastatur og jobbe i office, ikke en ultrabook med mulighet til å ta av skjermen.

 

Kommer til å bli brukt mest til film, så skjerm og batteritid er det viktigste. Foretrekker 64GB, men 32GB funker også. Trenger ikke spesielt mye kraft, kun nok til å klare å se film/spille små enkle appspill eller å jobbe i et word-/exceldokument uten at det går irriterende tregt.

 

Skal ha Windows da det virker som det mest produktive ift. å kunne jobbe på den med tastatur. Vil ha officepakka på den, så selvfølgelig et pluss om den er med i prisen. Har lest litt om RT og vanlig 8, og det virker tryggest å legge inn litt ekstra penger for å få ordentlig windows 8 på den for å ha litt mer frihet. (eller?)

 

Er åpen for nettbrett i alle prisklasser, men leter etter det som gir mest for pengene og som ikke gir ytelse jeg ikke har bruk for. Det må kunne se en film eller jobbe i 1 worddokument uten at det blir tregt, men det trenger ikke å f.eks. kunne ha mange faner i nettleseren eller mange dokumenter oppe samtidig.

 

Har sett litt på disse, men er vanskelig å vite hvilken som er nødvendig for det bruket jeg har beskrevet ovenfor. Om den har officepakka med i prisen er det så klart et pluss (det virker ikke som officepakka følger med noen av Surface'ene med Win8/Win8 Pro. Er det bare jeg som har oversett noe, virker veldig rart om de ikke inkluderer den?)

 

Windows Surface Pro + tastatur = 5969,-

Asus Transformer Book T100 = 3795,-

Asus Vivotab Smart + tastatur = 4790,- (med office?)

Acer Iconia W510 = 4995,- (med office?)

Acer Iconia W700P = 4488,-

 

Takk på forhånd!

 

Edit:

Har mulighet til å vente 6 måneder, om det er noe nytt i horisonten/stor sjanse for at nåværende nettbrett går merkbart ned i pris i løpet av den tiden(500+)? Har hørt at Dell Venue 8/11 med utbyttbart batteri skal komme etter årsskiftet, og den ser litt interessant ut.

Endret av Quantage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den prisklassen vil jeg anbefale lenovo ideapad yoga 11s, har en større skjerm, og den kan komme nærmere deg p.g.a et tastatur som kan snus 360º rundt. Du får kanskje litt for mye kraft, men den er jo i samme prisklasse som de andre du snakket om.

Du får også windows 8 pro.

 

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/mini-pc/lenovo-ideapadyoga11s/190615.3001/

http://www.notebookcheck.net/Review-Lenovo-IdeaPad-Yoga-11S-Ultrabook.96315.0.html

 

Du burde tenke på at den har litt dårligere oppløsning enn noen av de andre.

 

Vær oppmerksom på at den heter 11"S"

Uten s-en får du dårligere prosessor og heller ikke windows 8 pro til en høyere pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...