Gå til innhold

Cooler Master Aero 7 Lite + XP2500+


thomafo

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

 

Jeg kjøpte cpu og vifte som i topic, og har nå montert det hele sammen. Jeg kjører vifta på ~2100 rpm, får da et (meget) akseptabelt støynivå. Men idle-temp på CPU er da 51 grader, ikke overklokket eller noe. Er dette mye? Jeg har planer om å overklokke tilsv 3200+, og er da redd temperaturen vil bli for høy ved mye load.

 

Hadde på godt med kjølepasta. Ble litt i tvil da det var noe "gugge" midt under kjøleribba, men dette er vel også kjølepasta? Tok den ikke av.

 

Vil gjerne høre fra andre med samme vifte/cpu, må jeg kjøre full "overlydsfart" på vifta hvis jeg vil overklokke?

 

Har forøvrig ingen kabinett-vifter enda, to 12cm vifter i mitt CompuCase-kabinett burde vel hjelpe ytterligere. Vil gjerne ha tips på støysvake vifter som flytter mye luft.

 

Takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hadde på godt med kjølepasta. Ble litt i tvil da det var noe "gugge" midt under kjøleribba, men dette er vel også kjølepasta? Tok den ikke av.

 

for det første, den "gugga" du snakker om er kjølePAD, dvs en liten tyggisaktig sak som fuker på samme måte som kjølepasta, men etter min og sikkert alle andres mening ikke funker like bra...

 

Og du hadde på godt med kjølepasta...?? har du lest goop guiden de har her på overklokking.no? Den er kanskje en ide å titte på, siden du skal ha ett tynt lag med pasta og ikke flere lag.. Når du har tatt av kjøler, rensa alt med isopropanol og lagt på ett tynt lag med as3 eller hva enn for pasta du har, kan du forvente lavere temperaturer.

Lenke til kommentar

for det første, den "gugga" du snakker om er kjølePAD, dvs en liten tyggisaktig sak som fuker på samme måte som kjølepasta, men etter min og sikkert alle andres mening ikke funker like bra...

Burde jeg tatt den av da? Med både kjølePAD og Cooler Master kjølepasta blir det kanskje for mye?

 

Og du hadde på godt med kjølepasta...?? har du lest goop guiden de har her på overklokking.no? Den er kanskje en ide å titte på, siden du skal ha ett tynt lag med pasta og ikke flere lag..

Jeg hadde på en liten dæsj, og smørte utover et jevnt lag vha et kort... Hvorvidt det er for mye vites ikke.

 

Men 50/51 grader ved idle, det er vel i overkant for en cpu som ikke er overklokka enda? Burde jeg ta av vifta og legge pasta på nytt, evnt ta kjølePAD? Eller vil to store kabinettvifter være nok?

Lenke til kommentar

for det første, den "gugga" du snakker om er kjølePAD, dvs en liten tyggisaktig sak som fuker på samme måte som kjølepasta, men etter min og sikkert alle andres mening ikke funker like bra...

Burde jeg tatt den av da? Med både kjølePAD og Cooler Master kjølepasta blir det kanskje for mye?

 

Og du hadde på godt med kjølepasta...?? har du lest goop guiden de har her på overklokking.no? Den er kanskje en ide å titte på, siden du skal ha ett tynt lag med pasta og ikke flere lag..

Jeg hadde på en liten dæsj, og smørte utover et jevnt lag vha et kort... Hvorvidt det er for mye vites ikke.

 

Men 50/51 grader ved idle, det er vel i overkant for en cpu som ikke er overklokka enda? Burde jeg ta av vifta og legge pasta på nytt, evnt ta kjølePAD? Eller vil to store kabinettvifter være nok?

 

Det du gjør er å ta av kjøleribba... Vask med isopropanol (finnes på alle stasjoner) eller motorvask (funker fett for meg). Sørg for at kjøleribbe og prosessor er klinisk rene (så mye som mulig hverfall.. )

 

Deretter tar du ett tynt lag med pasta på prosessoren, og det skal være tynt og... Monter på kjøleribba og se på temp da... Husk og det at etter 2-3 dager faller tempen litt til da pastaen har kjørt seg inn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...