Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter i hånden ved belastning


Sennepo

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har nå slitt med smerter i min høyre hånd en god stund (3mnd), og før jeg drar til lege så vil jeg gjerne høre om noen vet hva mitt problem kan være.

 

Jeg får da vondt rundt det ene beinet (metacarpal bein) i hånda ved en spesifikk belastning. Det er da rundt (høyre, venstre og over) metacarpal beinet som sitter under ringefingeren. Det stikker ikke, men er rett og slett smerter som oppstår.

http://o.oolco.com/artikkel/hand-smerter-og-problemer

 

 

Dette oppstår da jeg driver med idretten innebandy (2-3 ganger i uka), jeg holder da høyrehånden min midt på innebandykøllen. Det blir mye trykk og strekk sidelengs i hånda når jeg skyter og sender passninger, det er da jeg får smerte i hånda.

 

Jeg kan varme godt opp ved å få frem smerten i mindre grad for å så gjøre det mer og mer til det nesten ikke er merkbart lenger (sikkert ikke bra for hånda, men eneste måten jeg kan spille innebandy på uten smerter).

 

Det er kun en ting som jeg kan komme på som kan ha en sammenheng med hånda, og det er at jeg er en aktiv bruker av datamus. Sitter mange timer hver dag og studerer og jobber med IT. Har da selvfølgelig prøvd diverse forskjellige datamus uten forbedring. Kan også legge til at jeg ikke føler at jeg belaster hånda ved bruk av datamus og merker heller ikke noe smerter. Heller ikke vært plaget av musearm/tennisarm tidligere.

 

Om noen har en formening så kast det ut her, takk på forhånd =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo være alt fra betennelse, til brist, til belasningsskade. Når kroppen sier stopp så burde man jo normalt sett stoppe med det som gjør vondt, det er jo tydelig at det som gjør vondt ikke er bra. Liksom kroppens måte å si fra på :) I alle fall ta det litt med ro, kanskje bytte til en stilling i innebandy som ikke krever at du sender og tar imot ballen så mye, eller skyter med den dårlige hånden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...