Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i rygg og knær.


Hugol

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har i lengre tid (ca. 1 år) slitt med vondt korsrygg etter tung trening. Dette er utrolig ubehagelig, særlig på skolen til tider da ryggen til tider kan ta mye oppmerksomhet. Det siste halvåret har jeg begynt å spille mye tennis, og jeg tror det er pga. dette jeg opplever smerte i knærne nå. Hovedsakelig det høyre. Hver gang jeg strekker det ut i full strekk, hører jeg et lite klikk fra kneet, men om jeg presser på det e.l. opplever jeg ingen smerter. Det er rett og slett ubehagelig og er så og si umulig å trene med. Ryggen har jeg holdt på med som et prosjekt i et halvt år nå, med diverse metoder, uten resultat. Må åpenbart få profesjonell hjelp.

 

Noen som har opplevd noe lignende? Skal jeg kontakte fysioterapeut eller kiropraktor?

 

Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Har i lengre tid (ca. 1 år) slitt med vondt korsrygg etter tung trening. Dette er utrolig ubehagelig, særlig på skolen til tider da ryggen til tider kan ta mye oppmerksomhet. Det siste halvåret har jeg begynt å spille mye tennis, og jeg tror det er pga. dette jeg opplever smerte i knærne nå. Hovedsakelig det høyre. Hver gang jeg strekker det ut i full strekk, hører jeg et lite klikk fra kneet, men om jeg presser på det e.l. opplever jeg ingen smerter. Det er rett og slett ubehagelig og er så og si umulig å trene med. Ryggen har jeg holdt på med som et prosjekt i et halvt år nå, med diverse metoder, uten resultat. Må åpenbart få profesjonell hjelp.

 

Noen som har opplevd noe lignende? Skal jeg kontakte fysioterapeut eller kiropraktor?

 

Setter stor pris på svar!

 

 

Hei

 

En fysioterapeut kan nok hjelpe. Noen fysioterapeuter har spessialisert seg på idrettsfysioterapi. En lege kan også vurdere plagene dine og finne ut om det er behov for videre utredning. Mulig å få henvisning til fysio av legen. I følge beskrivelsen din virker det som om du overbelaster. Unngå overbelastning, riktig trening og tid tror jeg er nøkkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...