Gå til innhold

Nytt PA system, Signalhjelp!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal nå oppgradere lydanlegget ved studentpuben og trenger litt råd og veiledning!

 

Stedet spiller musikk på tre forskjellige steder, det er i øl-baren, sprit-baren og på dansegulvet (der hvor det også står en DJ booth)

 

Jeg vil ha et system som gjør at jeg kan sende signal fra øl-baren til både sprit-baren og dansegulvet

 

Samtidig må det være mulig på kvelder med DJ å sende lyden derifra inn til øl-baren og videre derifra til sprit-baren.

 

Noen løsninger? Krever dette nesten 2 separate systemer?

 

Gjerne tegn det opp og kom med forslag til anslått pris.

 

Det skal sies at jeg har alt av høyttalere, kabler og forsterkere stående, eneste jeg trenger hjelp til er signalet!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare se bort ifra det som ligger der per dags dato egentlig.. Start fra scratch, men det som ligger der er;

 

Når man spiller fra øl-baren; Ingenting til dansegulvet, ubalansert til sprit-baren

 

Når man spiller fra DJ; Ubalansert til øl-baren, videre ubalansert derifra til sprit-baren - når lyden kommer frem til sprit er det ikke mulig å høre sangen.

Lenke til kommentar

Her er en måte å koble alle 3 til alle 3. Det krever en del lodding
post-255080-0-32177900-1383286452_thumb.png

 

Jeg ser også at spritbaren ikke skal sende lyd ut? Da kan man sette av kanal 1 og 2 til ølbar, og kanal 3-4 til spritbar, så kan man kjøre balansert hele veien, det gjør det også lettere for de som skal styre dette, og kanskje flytter seg fra A til B til C i løpet av kvelden.

 

Som du sikkert vet, så må volumet på kanal 1 og 2 styres individuelt, med stereo pan nede kontrollerer man høyre og venstre side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...