Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Er litt forvirret her og trenger litt råd på hva jeg skal gjøre.

 

Har gått VG1 TIP og VG2 Kjemi og prosess.. Har også fått studiekompetanse gjennom å ta alle nødvendige fag som privatist.

 

Det jeg da har funnet ut nå en del år senere er at jeg vil utdanne meg til å bli CNC-operatør. Slik som jeg har forstått det så må jeg da ta VG2 Industriteknologi før jeg kan søke læreplass som cnc-operatør.

 

Spørsmålene mine er da:

Slipper jeg unna noen fag på VG2 Industriteknologi linja siden jeg har VG2 Kjemi og prosess?

 

Må jeg evt. ta hele VG2 Industriteknologi?

 

Er det mulig å eventuelt ta de fagene jeg trenger fra VG2 Industriteknologi som privatist? Eller er det opplæring i verksted osv som er nødvendig for meg å delta på siden jeg skal ut i lære etterpå? Har forøvrig mye verkstedserfaring fra VG1 TIP.

 

Er forresten 22 år gammel.

 

Takk på forhånd for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler sterkt å gå selve linja dersom du har mulighet. Det kommer du til å ha nytte av så lenge du utøver yrket. Du vil også ha mye lettere for å få læreplass, klart du kan ta det som privatist men jeg mener det er helt feil siden du etter min mening ikke vil være i nærheten av flink nok når du er ferdig.

 

Vg1 tip er bare for å bli kjent med maskiner, det er på industriteknologi du virkelig lærer å utnytte de.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+130498

vel, skader ikke å søke til våren igjen, hva fag angår så får du fritak i alle almenfagene da du alt har en eksamen i disse på et høyere nivå, så du trenger kun å konsentrere deg om de fagene som angår den linjen. så søk, og ta kontakt med skolen/ene du søker på og forklar hva du vil så finner de kanskje en plass til deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...