Gå til innhold

Volumet går til max, alle lyder blir HELT annerledes..


Anbefalte innlegg

Hei!

Har et lite problem som oppstår noen ganger.. Helt plutselig kan all lyd gå helt berserk..

bruker headset, vet dette er for lydkort-høytallere, men fant ikke noe lignende lydkort-headset..

Men tilbake til problemet! Lyder går helt berserk som sagt og det er akkurat som musikken, folk jeg prater med over nettet får helt syke robot-stemmer som "sprenger" headset'e vil jeg tro.

Må kaste av meg headset'e så fort dette skjer. Er det noen som kan tenke seg hva det kan være?

Headset/lydkort jeg bruker:
http://www.soundblaster.com/products/sound-blaster-z.aspx Lydkortet.
http://cdon.no/elektronikk/audio-technica-ath-m50-black-p15564570 headset.

Skal også nevnes at etter en restart av pc fungerer lyd som den skal.
Bruker også en forlenger-ledning mellom headset og pc.
Volumet går ikke til max heller, endrer seg faktisk ikke i det hele tatt.. Men det høres ut som det er på max. Helt syke robot-lignende lyder, vet ikke hvordan jeg skal forklare det helt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har koblet riktig skal ikke dette skje.

 

1. Deaktiver innebygd lyd på hovedkortet i BIOS.

2. Koble headsettet til headset-utgangen på lydkortet.

3. Styr lyden fra programmet som følger med kortet.

 

Det at du bruker ekstra ledning betyr ingen ting.

Merket nå at det fortsatt er "lyd" selv om jeg har global mute'a både på lydkortet sitt program og windows... Virker en smule snodig? kan det være at jeg ikke har deaktivert det innebygde lydkortet kanskje? Har deaktivert det før.. men kan jo hende det har aktivert seg igjen?

 

Skal jo også sies at det ikke kommer noe lyd hvis jeg ikke spiller av noe musikk eller noe lignende.. Men hvis jeg har på musikk + global mute så er det fortsatt "robot-lyder"

Endret av cromen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...