Gå til innhold

"Destiny" tatovering


Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Jeg lurte på om noen av dere kunne hjelpe meg litt! Forelsket meg i tanken av en tatovering der det står "destiny" på innsiden av armen. Likte tanken bak ordet skikkelig godt og føler at det inspirerer og motiverer.

 

Men etter mye research om det, så ser jeg at folk har forskjellige oppfatninger av ordet.

 

Det jeg trodde/tenkte var at med destiny så mener man at du må selv ta og kontrollere din destiny og at det er du som må forme din fremtid med dine valg. Med andre ord å ikke å sitte å vente på at noe fantastisk skal skje, men å faktisk ta sjanser og oppleve.

f.eks

"destiny is the final result of all our choices."

"Fate is seen as divinely planned, whereas destiny has the power to be influenced by man’s actions."

 

Noen kilder sier at man han kontroll over din egen skjebne ved at man gjør egne valg og kontrollerer sin egen fremtid på en måte. ( Som jeg nevnte)

 

Andre tenker på det som noe overnaturlig som noe har kontroll over oss og bestemmer vår skjebne? Som f.eks gud og tilfeldigheter!

 

Vet noen hva som er riktig? Vil ikke tatovere noe jeg ikke står for..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Destiny, skjebne på norsk, vil jeg definere som et forutbestemt resultat som medfører alle de handlinger som tar deg til din skjebne. Synes heller ikke tattos er noe kult, stilig eller pent. Blir du lykkeligere av å ha det?

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Min personlige mening om destiny/skjebne er at det er det endelige resultatet som styrer handlingene dine, altså ikke at du kan endre resultatet ved å endre handlingene dine.

 

En annen ting jeg kan si deg med en gang er at folk vil tolke tatoveringer eeeeeekstremt individuellt og personlig. Du tatoverer deg ikke for andre, kun for deg selv. Du bestemmer hva du legger i ordet, og det er meningen tatoveringen din får.

 

Fokuserer du for mye på andres tanker og meninger rundt betydningen vil tatoveringen gi det flere sorger enn gleder.

 

Jeg har flere tatoveringer som folk av masse forskjellige grunner betyr noe helt annet enn hva jeg kanskje tenker på dem som.

Endret av RunRookieRun
Lenke til kommentar

Min personlige mening om destiny/skjebne er at det er det endelige resultatet som styrer handlingene dine, altså ikke at du kan endre resultatet ved å endre handlingene dine.

 

En annen ting jeg kan si deg med en gang er at folk vil tolke tatoveringer eeeeeekstremt individuellt og personlig. Du tatoverer deg ikke for andre, kun for deg selv. Du bestemmer hva du legger i ordet, og det er meningen tatoveringen din får.

 

Fokuserer du for mye på andres tanker og meninger rundt betydningen vil tatoveringen gi det flere sorger enn gleder.

 

Jeg har flere tatoveringer som folk av masse forskjellige grunner betyr noe helt annet enn hva jeg kanskje tenker på dem som.

Hmm, takk for svar!

 

Ja, du sier noe der! Følte bare det ble dumt om jeg tatoverte noe som ikke ga noe mening til hva jeg forbinder med det ordet..

 

Hmm

Lenke til kommentar

Destiny, skjebne på norsk, vil jeg definere som et forutbestemt resultat som medfører alle de handlinger som tar deg til din skjebne. Synes heller ikke tattos er noe kult, stilig eller pent. Blir du lykkeligere av å ha det?

Det er vel smak og behag :) Handler vel om hva jeg syntes om tatovering

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...