Gå til innhold

Forsterke trådløst signal


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har flyttet inn på nytt soverom, og det er dessverre bak garasjen. Da det er en betong vegg imellom får jeg bare 1 til 2 "streker" og signalet er veldig svakt..

 

Har lest litt om repeaters osv. Men høres ut som det er en del styr med tanke på hvilket merke det er osv. Vi har både telefon, tv, og internett i en og samme box (altibox). Om noen har en enkel løsning for dette ville jeg satt stor pris på det, da jeg er avhengig av netflix om kveldene!

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi fikk selv en liten boks som videresender signalet. Hadde veldig liten tro på dette når pappa kom hjem med en slik og sa det ville fikse den dårlige dekningen i garasjen, men jammen funket det ikke!

Husker ikke noe merke på det, men anbefaler deg å gå i nærmeste databutikk å høre med de :)

Vi har Altibox også.

Lenke til kommentar

http://www.dinside.no/889905/asus-ea-n66-traadlos-adapter

 

Du kan jo vurdere denne. Den sender ut mye kraftigere trådløse signal enn ruteren, men uvisst hvorfor skapte den trøbbel for noen av enhetene mine. Etter at jeg satte den opp som ethernet-adapter og koblet en svitsj til den har den fungert som en drøm

 

Ellers finnes det nok av andre alternativer: http://www.prisjakt.no/category.php?k=473#rparams=l=s146561776

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen modeller kan man endre signalstyrke på ved hjelp av webinterface. Har selv gjort dette med en TP link ruter.

Det er viktig at du finner en guide som forteller om riktig verdier. Det kan oppstå varme hvis du tuner for høyt. Du må med andre ord finne en trygg verdi.

 

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...