Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lys går av og til ikke på. Hva gjør jeg


NettKid

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en Chrysler Grand Voyager 3.3 L bensin fra 2003.

 

Har av og til hatt problemer med at kjøre lysene ikke går på når jeg skrur de på

Men at de går på når jeg skrur av bilen noe de pleier for så å slukke. Mens bilen går i denne posisjonen så virker lang lysene når du drar inn spaken men altså ingen lys.

 

Tenkte kanskje at jeg burde bytte noe rele kanskje. Noen som har tips om hvor en bør feilsøke.

 

Her er info om bilen.

 

Kjøretøy CHRYSLER VOYAGER RG Kjøretøyslag Personbil Chassisnummer 1C8GYB5R13Y545199 Motorkode® R Fabrikantkode CR Gruppekode No1700 Reg.dato 2011/11/17 Import Ja Karosseri Minibus, minivan Farge GRÅ Drivstoff Bensin Motoreffekt 174 Hk (128 kW) Dekk 215/65R16

 

 

Har også Hayns boken men ikke den for elektronik så må ta å prøve å se litt i den.

 

Går det en halvtime og man starter så virker lysene igjen.

 

Hilsen Truls

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som feil ved kjørelysreleet eller logikken som styrer dette. Jeg kjenner ikke din biltype, men det er mange fantasifulle løsninger for dette på biler som er tatt inn til Norge, og enkelte av dem er vanskelig å feilsøke og dyre å fikse. Det enkleste alternativet er nok å koble fra alt som er montert for norske kjørelys, og slå på lysene manuelt når du skal kjøre. Du kan sette på en buzzer som varsler dersom du har tenningen på og ikke har slått på nærlys dersom du trenger å bli minnet på dette.

Lenke til kommentar

Høres ut som feil ved kjørelysreleet eller logikken som styrer dette. Jeg kjenner ikke din biltype, men det er mange fantasifulle løsninger for dette på biler som er tatt inn til Norge, og enkelte av dem er vanskelig å feilsøke og dyre å fikse. Det enkleste alternativet er nok å koble fra alt som er montert for norske kjørelys, og slå på lysene manuelt når du skal kjøre. Du kan sette på en buzzer som varsler dersom du har tenningen på og ikke har slått på nærlys dersom du trenger å bli minnet på dette.

Hei Zanta. veldig bra tilbakemelding. Men er heldig at jeg har importert bilen selv fra jeg bodde i Sverige.(avgiften til staten hvar ikke reint lite men sån gåre) Slik at jeg må sette på lysene på bryter i bilen. Prøvde i går kveld med forskjelige rele bytter da det er mange samme med lite hell. Samtidig sjekket jeg lys pærene og da oppdaget jeg at plastikken som kontakten fester i pærene begynner å bli porøs dårlig.

 

Lot bilen stå på tomgang i 5-10 minnuter og da begynte lysene å virke så personlig tror jeg nå at det er dårlig kontakt ett sted. Faren min hadde noe av det samme problemet med en Jeep der den ble helt død.Verkstedet tok opp alle sikringer og reeler og rengjorde med spray osv og da starta den siden vært bra. Så tror jeg må begynne med å demontere sikrings boksen og komme til under og spraye litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...