Gå til innhold

[Løst] Nytt kamera, hva bør jeg ha i bakhuet?


Anbefalte innlegg

Min bedre halvdel og jeg er blitt enig om å kjøpe ett skikkelig kamera til oss selv i julegave.

 

Jeg liker å kjøpe kvalitet når jeg kjøper slikt, så jeg bruke gjerne noen k mer viss det er en garanti for at ikke trenger å kjøpe nytt på noen år.

 

En bekjent kjøpte for ett år siden ett brukt Olympus E-PL2 som jeg har fått låne på noen ferie og det har jeg vært meget fornøyd med, så jeg kunne gjerne hatt noe i samme gate.

 

Vi har ikke diskutert noe budsjett, men tenker kanskje å kjøpe noe når det er salg i Januar.

 

Tar gjerne imot tips, triks å råd^_^

 

Oppdatering: Jeg har begynt å sette opp en liten liste over hva jeg kunne tenke meg i ett kamera.

 

Optisk zoom

Serie opptak (altså mulighet for å ta flere bilder i slengen)

Rask utløser (skit lei av å klikke også når bildet endelig blir tatt så er øyeblikket passert)

Lyssensitivt

Utvidet lukketid

 

Har og sett av noen kameraer har stabilisator i linsen og ikke i selve kamerahuset, noen som vil dele erfaringer med hva som er best?

Endret av Amens
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer at det er salg i januar, men jeg ser sjeldent at det gjelder kamera utstyr ...

 

Kan dere handle nå, så har Japan Photo Panasnoic GX1 på tilbud. Et kamera som er ganske så likt Olympus E-PL2; men har litt bedre bildekvalitet. Hvis dere må vente til januar, så er det nok mulig at GX1 ikke er på tilbud lenger. Men da kan dere se på Olympus E-PL5 - det har også bedre bildekvalitet enn E-PL2, er noe dyr, og har en litt forenklet betjening i forhold til GX1/E-PL2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...