Gå til innhold

[Løst] Lett gamer 8k+ for alt. Kommentarer til budsjett?


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Jeg har nå fått i oppdrag (mer eller mindre) å bygge en data til en jente i klassa mi. Bruksområdet er først og fremst gaming; men stort sett ganske lette titler som Minecraft, AC3 og slikt. Ho har omtrent NULL peiling på data, så det er opp til meg å bestemme innholdet og konfigurere den.

 

Vedlagt ligger budsjettet i excel-format. Prisen burde ikke overstige 9k med ALT inkludert (PC, skjerm, mus og tastatur). Det jeg lurer litt på, er om APU'en fra AMD duger? Jeg mener det er nok til lett gaming. I tillegg kommer jeg til å overklokke systemet noe. Hvis det trengs mer grafikkraft, kan jeg vurdere et oppsett med i3 og 650 Ti istedet.

 

Ellers; er alt optimalisert? Burde jeg ha noe annerledes? På forhånd takk for svar! :)

 

Databudsjett lett gamer.xlsx

Endret av wassup
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne ikke åpne filen. Men lagde et oppsett som er mye kraftigere en apu og i3 oppsett.

post-262395-0-71172300-1381925228_thumb.png

Det er med skjerm og windows. Ok dette er en pc som vill vare noen år

med enkel oppgradering av skjermkort evt bedre skjerm om 1 eller 2 år.

Så har du 800kr og bruke på mus/tastatur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne ikke åpne filen. Men lagde et oppsett som er mye kraftigere en apu og i3 oppsett.

attachicon.gif8k oppset.png

Det er med skjerm og windows. Ok dette er en pc som vill vare noen år

med enkel oppgradering av skjermkort evt bedre skjerm om 1 eller 2 år.

Så har du 800kr og bruke på mus/tastatur.

Ok, takk ;) Skal absolutt vurdere det oppsettet. Hvilken nettside var det fra?

Lenke til kommentar

Bra oppsett fra Mr. xeye, men ville byttet ut skjermkortet med Asus (stillegående), hvis ikke tester viser at PNY har tilsvarende stillegående kjølere (har ikke sjekket dette), men tviler.

 

Vil også anbefale å lage liste på Prisjakt.no og Komplett-tilbud er ikke så bra som man skulle trodd (på slike ting). Man finner fort kupp, men Komplett er dyrt i utgangspunktet og tilbudene er ofte bare priser som legger seg like lavt som den billigeste konkurrerende nettbutikken. I tillegg kommer frakten, som også koster en hundrings.

 

Hun kan også ha veldig godt utbytte av en SSD. Selv om hun er jente så betyr ikke det at de ikke trenger en rask maskin som er behagelig å jobbe med. Den kommer garantert til å bli brukt til nettsurfing, skolearbeid, chatting og diverse. En SSD kan gi mer hurtigarbeidende maskin, mer enn en raskere CPU+HDD noen gang klarer å utrette.

 

 

Angående AMD-APU så er disse rett og slett for svake. Tror egentlig ikke at de mange kjernene i konsollene kommer til å gjøre så stor forskjell uansett med prosessorene vi har idag (konsollspill vil heller ikke bruke 100% av 8 kjerner, samme gjelder minnet). Grunnen er at Intel sine kjerner er kraftigere, AMD har litt å ta igjen.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...