Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motoren stopper momentant i fart Ford


fjøset

Anbefalte innlegg

Jeg har en Ford Mondeo 2003 diesel (2L 115hk), og den har ikke vært helt grei i det siste, motoren har plutselig stoppet i fart og (motoren kutter momentant) og tenningslampen begynner å blinke, dette har skjedd 6-7 ganger.

Alt virker helt normalt helt til dette skjer, og jeg får ikke startet den igjen( når jeg prøver går motoren rundt så det er spenning på batteriet men den vil ikke starte og tenningslampen blinker igjen), jeg må vente noen minutter uten å prøve å starte den også starter den som det aldri skulle vært noe problem.
dette har skjedd 2 ganger da bilen står stille, en gang i 30km/t og 2 ganger i 80 km/t.
En gang fikk jeg ikke startet den etter den hadde stått stille i et par timer og da prøvde vi med startkabler, jeg fikk startet den men da jeg gikk ut av bilen for å ta av startkablene stoppet den (før jeg rakk å ta av startkablene) og da ville den ikke starte igjen med eller uten startkabler, noen timer etter det igjen startet den lett som bare det!
Jeg trodde først det var diesel filteret siden den har gått 270 000km uten å bli byttet, jeg byttet dette og alt fungerte normalt, i noen dager, (det ble noe varmere her jeg bor), etter filteret var byttet, men idag ble det kaldere igjen (9 grader) og det samme skjedde på vei til jobb. Om tempraturen har noe å si aner jeg ikke men jeg bare hiver all fakta inn her :)

Bilen er også litt rar ellers når det blir kaldt, da gir den full gass av seg selv, selv om jeg ikke er nærat gasspedalen, hvis jeg bremser så gir den seg i noen sekunder før den begynner igjen, dette gir seg etterhvert som motoren blir varm da.

Noen her som har peiling? jeg vet at det er et litt dårlig batteri på den, men det burde ikke ha noe å si da motoren allerede er i gang..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...