Gå til innhold

Ny ultrabook med haswell CPU


dude80

Anbefalte innlegg

Kommet noen ultrabooks i det siste som har nyeste CPU-teknologi? Trenger en liten 13.3 som ikke veier mye, og som har nok kraft til tunge jobb-applikasjoner som kjøres fra vmware.images. Spiller ikke så mye, men kan hende jeg begynner med det?


Kan legge det som trengs av penger på bordet for å få noe som dekker behovet mitt.


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva folk legger i begrepet "ultrabok" jeg - men her er i hvert fall en liste over laptoper opp til 14 tommer som har siste prosessorgenerasjon fra Intel. Hvis man skal spille, så får man ikke Intel's beste integrerte grafikkbrikke (HD 5100/Iris eller HD5200/Iris Pro) i prosessorer av lav-volts-typen (de med U som siste bokstav i modellnavnet). HD5200/Iris Pro finner man bare i de "voksne" laptop-prosessorene i7 4750HQ, 4850HQ eller 4950HQ.

Det er nå seks nivåer i Intel's integrerte grafikkbrikker. Fra svakest til best: HD4200, HD4400, HD 4600, HD 5000, HD 5100/Iris, og HD 5200 Iris Pro.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Cpu er gjerne den største flaskehalsen i ultrabookene, at det bare er plass til en ssd kan være begrensning- avhengig av om du trenger mer enn 512GB eller ikke?

 

Jeg hadde sett meg rundt etter en ultrabook med to minneslots, som kan ta 8gb brikker i hver (16gb) og msata plass for å sette inn ssd av valgfri størrelse i. Jeg har desverre ikke kontroll på hvilke ultrabooks som passer til dette kravet - men på minne og io så er ultrabooker nesten like sterke som arbeids-stasjonene.

Sjekket hvordan du kan spece Lenovo X1 Carbon?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...