Gå til innhold

Dine erfaringer med Google Nexus 7 2. generasjon


Heika98

Anbefalte innlegg

Batterilevetiden opplever jeg som meget god. Tror jeg ikke har lada min på noen dager nå minst. Bærevesken kan jeg finne link til.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-INVENTCASE-NEXUS-7-FHD-2-2013-BLACK-LEATHER-SMART-CASE-COVER-STAND-/360727470345?pt=UK_MobilePhones_MobilePhonesCasesPouches&hash=item53fd086109

 

det er typen jeg har. Finnes andre fra InventCase til den. Bare å søke på Ebay.co.uk på "Nexus 7 v2 Inventcase" ;)

Hvor ofte du lader den er avhengig av hvor mye du bruker den. Jeg må lade iPad-en min minst hver natt, og jeg regner med at det ikke blir noe lengre tid mellom jeg lader en Nexus 7 om jeg kjøper en.

 

Slike etuier får man kjøpt mye billigere hos DealExtreme. Gratis frakt, ingen toll eller moms om produktet ikke koster mer enn 200 kr. Jeg har kjøpt etuier som har kostet så lite som 10 kr derfra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av kompisene mine dukket faktisk opp på skolen med en Acer Iconia A1 i dag, og jeg må si at jeg ble positivt overasket over hvor bra den var. Jeg finn nesten litt lyst på en selv. Det eneste jeg kan trekke er at den kun har 1 GB RAM og jeg kunne ønske at oppløsningen var litt høyere. Men til at den er tusen kriner billigere enn Nexus 7, har støtte for microSD, dedikert micro HDMI og har o,68" større skjerm synes jeg det kan være en god deal. Jo, negativt med den tror jeg kan være at det blir vanskelig å finne ekstrautstyr som deksler til den.

Lenke til kommentar

En av kompisene mine dukket faktisk opp på skolen med en Acer Iconia A1 i dag, og jeg må si at jeg ble positivt overasket over hvor bra den var. Jeg finn nesten litt lyst på en selv. Det eneste jeg kan trekke er at den kun har 1 GB RAM og jeg kunne ønske at oppløsningen var litt høyere. Men til at den er tusen kriner billigere enn Nexus 7, har støtte for microSD, dedikert micro HDMI og har o,68" større skjerm synes jeg det kan være en god deal. Jo, negativt med den tror jeg kan være at det blir vanskelig å finne ekstrautstyr som deksler til den.

Fikk øye på dette brettet selv, men jeg liker ikke skjermoppløsningen noe særlig. Hvis dette ikke plager deg er brettet et ganske godt kjøp mtp. prisen. Jeg ville dog ventet litt, garantert noe kommende tilbud på denne (kostet 750kr her om dagen med 250kr cashback fra acer).

 

Når det gjelder veske, fant jeg denne. Var ikke så ille :)

http://www.mytrendyphone.no/shop/acer-iconia-tab-111507p.html

Lenke til kommentar

Fikk øye på dette brettet selv, men jeg liker ikke skjermoppløsningen noe særlig. Hvis dette ikke plager deg er brettet et ganske godt kjøp mtp. prisen. Jeg ville dog ventet litt, garantert noe kommende tilbud på denne (kostet 750kr her om dagen med 250kr cashback fra acer).

 

Når det gjelder veske, fant jeg denne. Var ikke så ille :)

http://www.mytrendyphone.no/shop/acer-iconia-tab-111507p.html

Oppløssningene plager meg ikke noe særlig. Men jeg har ingenting imot en oppløsning som på Nexus 7. Om jeg finner Iconia A1 på tilbud skal den kjøpes, men d må isåfall bli før jeg eventuelt kjøper Nexus 7. Det er dog litt fristende med microSD og micro HDMI.

Lenke til kommentar

A1 koster 500,- mindre enn Nexus 7 2gen da med bare 8GB kontra 16 på Nexus ellers blir det 400,- med samme lagringsmengde. Microsoft SD koster penger det også.. Du får da et nettbrett med betraktelig dårligere skjerm, eldre Android utgave og det er vesentlig tregere. Nå skrives det også her på forumet at ladeinngangen på Nexus funker også som en HDMI port via en MHL adapter så da har man HDMI muligheten også. Jeg har lest flere tester av Nexus 7 2gen og flere anmeldere kaller det Androids beste pr nå uansett skjermstørrelse det sier rimelig mye.. A1 kan vel på det beste kalles et middelmådig brett.

 

https://prisguiden.no/produkt/acer-iconia-a1-810-16gb-178710

 

https://prisguiden.no/produkt/asus-google-nexus-7-v2-16gb-180079

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

A1 koster 500,- mindre enn Nexus 7 2gen da med bare 8GB kontra 16 på Nexus ellers blir det 400,- med samme lagringsmengde. Microsoft SD koster penger det også.. Du får da et nettbrett med betraktelig dårligere skjerm, eldre Android utgave og det er vesentlig tregere. Nå skrives det også her på forumet at ladeinngangen på Nexus funker også som en HDMI port via en MHL adapter så da har man HDMI muligheten også. Jeg har lest flere tester av Nexus 7 2gen og flere anmeldere kaller det Androids beste pr nå uansett skjermstørrelse det sier rimelig mye.. A1 kan vel på det beste kalles et middelmådig brett.

https://prisguiden.no/produkt/acer-iconia-a1-810-16gb-178710

https://prisguiden.no/produkt/asus-google-nexus-7-v2-16gb-180079

Jeg tenkter 32 GB nexus 7 vs. 16 gb Acer Iconia A1. Da er differansen ca 1000 kr.

 

Hvis du hadde fulgt litt med hadde du sett at de var jeg som sa at man kan bruke MHL adatper med Nexus 7, men A1 har en egen micro HDMI port + støtte for microSD. Nexus 7 stiller fortsatt sterkest. Men etter at jeg prøvde A1 har jeg blitt mer sikker på at jeg vil ha et android nettbrett.

Lenke til kommentar

Hvis du hadde fulgt litt med hadde du sett at de var jeg som sa at man kan bruke MHL adatper med Nexus 7, men A1 har en egen micro HDMI port + støtte for microSD.

Det er strengt tatt ikke MHL, men slimport som støttes på nexus 7.

 

De fungerer omtrent likt, men du kan ikke bruke adapterne om hverandre.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Noen som har oppdatert Nexus 7 v2 (2013) til android 6.0 Marshmallows?

 

Fikk oppdateringa i går. Har i tide og utide hatt litt problemer med at touchfunksjonen fryser, men ordner seg som regel etter reset (Dette var før oppdatering).

 

Imidlertid har jeg etter oppdateringa til 6.0 hatt store problemer. Hele nettbrettet fryser, wifi hopper inn og ut, ting går generelt tregt. Har ikke resatt til fabrikkinnstillinger, da jeg ikke har roota og trenger achievements på et spill.

 

Noen andre som har oppdatert med samme erfaring? Prøvd å søke litt rundt, men muligens for tidlig ettersom update kom i går.

Lenke til kommentar

Noen som har oppdatert Nexus 7 v2 (2013) til android 6.0 Marshmallows?

Fikk oppdateringa i går. Har i tide og utide hatt litt problemer med at touchfunksjonen fryser, men ordner seg som regel etter reset (Dette var før oppdatering).

Imidlertid har jeg etter oppdateringa til 6.0 hatt store problemer. Hele nettbrettet fryser, wifi hopper inn og ut, ting går generelt tregt. Har ikke resatt til fabrikkinnstillinger, da jeg ikke har roota og trenger achievements på et spill.

Noen andre som har oppdatert med samme erfaring? Prøvd å søke litt rundt, men muligens for tidlig ettersom update kom i går.

Fikk du OTA?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...