Gå til innhold

Problem med kræsjet tabell i database (Error 126)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

En av tabellene i databasen har kræsjet. Jeg kjører en IPB forum installasjon, og det er posts tabellen som gir meg en feilmelding.

 

Feilmeldingen er:

Error: 126 - Incorrect key file for table './bimmersIPB/IPB_posts.MYI'; try to repair it

 

Jeg har prøvd å kjøre myisamchk --auto-repair uten noe godt resultat. Jeg har også kjørt en manuel repair på tabellen (uten at jeg husker kommandoen i farta).

 

Jeg har søkt litt og har sett ett tips hvor jeg kan slette IPB_posts.MYI filen, for så og kjøre en ny repair. (men på ett forum med 40k medlemmer å 2mill med poster er ikke det særlig interessant.)

 

Har noen ett godt tips på hvordan dette kan gjøres, helst uten nedetid?

 

Mvh

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MYI er (bare) indeksene, så det skal absolutt gå an å regenerere den ut fra den faktiske tabellen hvis du sletter (eller flytter) den. Som du er redd for vil det nok ta grusomt lang tid, men jeg ser ikke helt hvilke alternativer du har?

Endret av Djn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, var egentlig det jeg fryktet. Får kjøre på med den løsningen, å heller ta siden ned en natt :) Hva slags kommando anbefaler du meg å kjøre i forbindelse med reindexering av MYI filen? Fungerer myisamchk --auto-repair helt greit til denne jobben? Vet du om postene vil forandre seg etter indekseringen, jeg slet litt med at etter jeg hadde kjørt auto-repair kommandoen at enkelte poster ble "skjult" ifra forumet. Når jeg la inn ett nytt innlegg i tråden, så kom alle postene tilbake. Regner med dette har noe med indekseringsfilen å gjøre?

 

Takk for responsen!

 

\\ Fredrik

Endret av Wackamole
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...