Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Juss for eiendomsmeglere III BI Arbeidskrav


Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter med Arbeidskrav i Eiendomsmegling II

 

 

Dette arbeidskravet lyder som følger:

"Redegjør for gjeldende regler for formuesbeskatning av boliger."

 

Hvilke lover i Skatteloven skal jeg ta i bruk?

 

Har brukt Skatteloven (SKTL) kapittel 4. men det blir alt for kort.

 

Noen som kan hjelpe?

Endret av Fred190
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja selvfølgelig. jeg som krøller med fagene.

 

Det finnes et hefte på Akademika "Skatterett for eiendomsmeglere" s. 9-13 Som det står en del bra i.

 

Har klart å skrive en og en halv side og nå har jeg tatt med alt jeg tror skal med. Skal vi komme med eksempler i redegjørelsen?

Lenke til kommentar

ja selvfølgelig. jeg som krøller med fagene.

 

Det finnes et hefte på Akademika "Skatterett for eiendomsmeglere" s. 9-13 Som det står en del bra i.

 

Har klart å skrive en og en halv side og nå har jeg tatt med alt jeg tror skal med. Skal vi komme med eksempler i redegjørelsen?

 

Hva er akademika? hehe..

 

Har egentlig kun brukt §4-10 i skatteloven, samt surra litt rundt på nettet.

Skrevet ca 2 sider nå.

 

Hva skriver du om?

 

Primærbolig

sekundærbolig

fritidseiendom

næringseiendom?

 

Sliter med å finne relevante lover til fritidseiendom, aner hva jeg skal skrive.

 

Tror ikke det gjør noe med noen eksempler. Kan være greit å forklare sjablongverdi og hvor omsetningsverdien tas fra

Lenke til kommentar

det er bokhandleren på BI Oslo,

"Skatterett for Eiendomsmeglere"

 

Jeg har tatt med alle de overstående. Næringseiendom jeg var litt usikker på den da det da står BOLIG. Skal man definere bolig som et sted man kan sove eller et bygg?

 

har sett litt rundt nå og vil si med sikkerhet at det er kun SKTL kapittel 4 som er aktuell. Man kan selvfølgelig ta opp noe i EMGL § 6-7 (2) nr.9 om opplysningsplikt til likningsverdi.

 

Så for å fylle opp sidene så er det vel å ta halvannen linjeavstand og komme med noen eksempler.

Lenke til kommentar

det er bokhandleren på BI Oslo,

"Skatterett for Eiendomsmeglere"

 

Jeg har tatt med alle de overstående. Næringseiendom jeg var litt usikker på den da det da står BOLIG. Skal man definere bolig som et sted man kan sove eller et bygg?

 

har sett litt rundt nå og vil si med sikkerhet at det er kun SKTL kapittel 4 som er aktuell. Man kan selvfølgelig ta opp noe i EMGL § 6-7 (2) nr.9 om opplysningsplikt til likningsverdi.

 

Så for å fylle opp sidene så er det vel å ta halvannen linjeavstand og komme med noen eksempler.

 

Åja, skjønner! hvor mye kosta det? litt kjipt å betale 200kr for det nå, skal vel klare meg uten.

 

Litt enig med deg der, men etter at foreleseren tok med næringseiendom da han gikk igjennom nøyaktig samme oppgave i en forelesning tar jeg det med for sikkerhets skyld.

Han delte faktisk opp næringsbygg i både kontor og butikklokaler / anlegg, noe som var litt rart.

 

Vet at flere i klassen har skrevet om likningverdi fra emgl. når det gjelder fritidsbolig, er vel det jeg ender opp med for å få 3 sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...