Gå til innhold

Multicom Ultra W840 14" Full-HD


A-Dawg

Anbefalte innlegg

Noen som har bestilt Multicom Ultra W840 14" Full-HD?

 

Blir dette en bra ultrabook kontra andre som f.eks Asus Zenbook? Specsen virker å være helt overlegen på en så tynn og lett laptop.

Tykkelse på kun 2.1 cm og vekt på 2 kg.

  • 14" Full HD skjerm, matt
  • 4. generasjon Intel Ultra MCP, Intel Core i7-4500U 1.8-3GHz, Dual Core
  • 16GB DDR3 1600MHz SO-DIMM (2x8GB)
  • 128GB mSATA SSD
  • 1TB Harddisk SATA 7mm
  • Intel HD Graphics 4400, DirextX 11 kompatibel
  • Uten DVDRW
  • Bluetooth
  • 802.11 AC trådløst nettverkskort ac/a/b/g/n, Intel Dual Band Wireless-AC 7260
  • Intel Wireless Display
  • Bluetooth 4.0
  • 10/100/1000Mpbs nettverkskort
  • HD webkamera med 1 Megapiksel
  • High Definition Audio
  • Stereo høyttalere
  • Innebygget mikrofon
  • 1 x HDMI utgang med HDCP
  • 2 x USB 3.0 kontakter
  • 1 x Hodetelefonutgang
  • 1 x Mikrofoninngang
  • 6-i-1 minnekortleser: MMC, RS MMC, SD, Mini SD, SDHC, SDXC
  • Kensington låsespor
  • Norsk tastatur med isolerte taster
  • Touchpad med scroll funksjon og multitouch (multi gesture)
  • 4 Cellers batteri Smart Lithium Ion, 44.4WH
  • Batteritid: ca 9 timer (540 minutter)
  • Full Range AC adapter 65W 100-240V 50-60Hz 19V 3.42A
  • Størrelse 340 x 240 x 21 mm (BxDxH)
  • Vekt: 2 kg med batteri
  • Maskinen leveres uten operativsystem. Du velger dette eventuelt under tilbehør. Ønsker du at vi skal installere for deg, må du velge varen installasjon av operativsystem i tillegg

 

http://www.multicom.no/Ultra-W840-14-Full-HD-Matte-4egen-Intel-Core-i7-4500Ue-16GBe-128GB-SSD-1TB-Harddiske-Intel-HD-Graphicse-Uten-operativsysteme-2-kg-Multicom/cat-p/c100559/p10626884

post-108120-0-32852400-1380664481.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes Arctic W740S er mer imponerende. "Voksen" i7-prosessor, og Iris Pro integrert grafikk. Riktignok kortere batteritid, men det passer greit til mine prioriteringer. Grafikkchip'en kan fremdeles fungere brukbart der den i 840'en begynner å slite. Men likevel; Xishan W650S er den som frister meg mest. Hvis jeg ikke tar den helt ut og skaffer meg en P150 med GTX 780M grafikk, er det nok den som kommer til å bli min neste laptop. Her er det IPS-skjermen som har høyest siklefaktor, sammen med enda bedre grafikk, selvfølgelig. Men har man ikke store ambisjoner om å spille noe særlig på maskinen, så er en av de andre to et bedre valg, får vi tro.

 

Når det gjelder W840 kontra Zenbook; Jeg tipper at Zenboka har litt bedre materialkvalitet i skallet. Uten at det trenger å ha noen betydning for levetid, holdbarhet og sånn, men muligens en bedre kvalitetsfølelse, om ikke annet. Og så er det vel IPS i Zenboka også, er det ikke det?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Jeg har kjøpt denne, og eneste jeg er misfornøyd med er tastaturet. Man må klikke ganske hardt på tastene for at de skal reagere, men man blir vant til det ettervært. Utenom det, en veldig flott masksin.

Hva er dine tanker mtp støy fra vifte og batterilevetid?

Dannet deg erfaringer iløpet av den siste måneden?

Endret av vestlia
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har kjøpt denne, og eneste jeg er misfornøyd med er tastaturet. Man må klikke ganske hardt på tastene for at de skal reagere, men man blir vant til det ettervært. Utenom det, en veldig flott masksin.

 

Jeg er også interessert i denne. Har du noen nye erfaringer om batteritid, støy o.l.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...