Gå til innhold

Ny prosessor på mitt hovedkort?


geralf

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et MSI K7T Turbo hovedkort med SDRAM og AMD1200 mhz prosessor. Lurer på å bytte prosessor til AMD XP2400. Vil denne prosessoren fungere på dette hovedkortet? Ifølge MSI sine hjemmesider støtter dette hovedkortet XP1700 som max. Jeg spør fordi jeg har hørt andre si at det går fint (uten at de har prøvd!).

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

quote:

>Performance is my only complaint about MSI and I'd really wish they included more memory options in the bios since this could probably be the culprit for the lower performing board. If i were to make a server based on a KT133A chipset, I'd first look at MSI. MSI - King of Stability.<

 

http://www.planetsavage.net/hardware/k7ttu...bo/index4.shtml

 

...holder meg til bios ref., ser ikke ut som kortet takler det du vil ( turbo2 derimot... ) - dog, har ingen erfaring med kortet.

 

.

Lenke til kommentar

Angående HK-valg: det er jo et rimelig kort, og Epox har jo et godt rykte. Spesielt fremtidsrettet er det vel ikke, det mangler også firewire og SATA. Men kanskje satser du på å ta en større oppgradering om noen år, da Socket A allikevel vil begynne å fases ut nå.

 

Siden du har KT400 chipsett på HK, er nok ingen store fordeler med å bruke flere minnebrikker.

 

Vær obs på at du antageligvis må reformatere c: etter bytte av chipsett (HK), windows takler sånt dårlig...

 

Fortsatt lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...