Gå til innhold

Ytelses forskjellen mellom disse systemene?


Veritæs

Anbefalte innlegg

# 1

AMD Athlon XP 2600+ (333) Mhz

2x 256 MB Corsair TWINX512-3200LL DDR-SDRAM

ATi Radeon 9600 Pro 128 MB, 400/600

WinXP

 

 

# 2

Intel P3 933 FCPGA

512 MB Apacer 133 SDRAM

ATi Radeon 9600 Pro 128 MB EZ

Win98se

 

La oss si at nummer 1 yter 100 % i 3D spilling.

Hvor mye yter nummer 2 da? Ca 60-70%???

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke system #2 yter mere enn 40-50% for flaskehalsen ligger i det at prosessoren er under 1 Ghz.

 

De fleste spill i dag krever en del prosessorkraft.

 

AMD prosessoren er rundt 170% raskere, noe som vil slå litt ut i spill, og et Radoen 9600 pro er jo et bra kort, men det fungerer bedre med en rask prosessor. (et eksempel er at en får ikke kickass grafikk om man setter et radeon 9800 pro kort i en p3 500 mhz maskin)

 

En annen ting er at Minnen som er 133 mhz er jo egentlig ikke så veldig raskt i dag med tanke på de som er å få nå....det er litt ytelsestap der også.

 

Så jeg ville ikke tro at pc#2 yter mer enn max 50% der flaskehalsen ligger i litt svak cpu og litt treg ram, men den vil nok fungere om du ikke er særlig kresen. :wink:

 

I dag får du såpass billig cpu at det er verdt å hive i en ny en der om du liksågodt skal ha et såpass dyrt kort osm Radeon 9600 pro, men det er opp ti ldeg :)

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke system #2 yter mere enn 40-50% for flaskehalsen ligger i det at prosessoren er under 1 Ghz.

 

De fleste spill i dag krever en del prosessorkraft.

 

AMD prosessoren er rundt 170% raskere, noe som vil slå litt ut i spill, og et Radoen 9600 pro er jo et bra kort, men det fungerer bedre med en rask prosessor. (et eksempel er at en får ikke kickass grafikk om man setter et radeon 9800 pro kort i en p3 500 mhz maskin)

 

En annen ting er at Minnen som er 133 mhz er jo egentlig ikke så veldig raskt i dag med tanke på de som er å få nå....det er litt ytelsestap der også.

 

Så jeg ville ikke tro at pc#2 yter mer enn max 50% der flaskehalsen ligger i litt svak cpu og litt treg ram, men den vil nok fungere om du ikke er særlig kresen. :wink:

 

I dag får du såpass billig cpu at det er verdt å hive i en ny en der om du liksågodt skal ha et såpass dyrt kort osm Radeon 9600 pro, men det er opp ti ldeg  :)

 

 

Amd'en er mer enn 170% raskere. Tenkt på arkitekturen. SD-ram yter utrolig sugent i forhold til 400 mhz. Jeg tipper kanskje 30 %

Lenke til kommentar

Når du leser TomsHardware sine prosessortester bør du ha i bakhodet at disse testene er svært tvilsomme når det gjelder ytelse mellom intel og amd (alle andre får mye jevnere resultater)

. det virker som om de som driver side er intel fanatikere og gir intel noen ekstra poeng, så sammenligningen på den linken kan være litt "feil", men det gir nok en viss pekepin.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke system #2 yter mere enn 40-50% for flaskehalsen ligger i det at prosessoren er under 1 Ghz.

 

De fleste spill i dag krever en del prosessorkraft.

 

AMD prosessoren er rundt 170% raskere, noe som vil slå litt ut i spill, og et Radoen 9600 pro er jo et bra kort, men det fungerer bedre med en rask prosessor. (et eksempel er at en får ikke kickass grafikk om man setter et radeon 9800 pro kort i en p3 500 mhz maskin)

 

En annen ting er at Minnen som er 133 mhz er jo egentlig ikke så veldig raskt i dag med tanke på de som er å få nå....det er litt ytelsestap der også.

 

Så jeg ville ikke tro at pc#2 yter mer enn max 50% der flaskehalsen ligger i litt svak cpu og litt treg ram, men den vil nok fungere om du ikke er særlig kresen. :wink:

 

I dag får du såpass billig cpu at det er verdt å hive i en ny en der om du liksågodt skal ha et såpass dyrt kort osm Radeon 9600 pro, men det er opp ti ldeg :)

 

 

Amd'en er mer enn 170% raskere. Tenkt på arkitekturen. SD-ram yter utrolig sugent i forhold til 400 mhz. Jeg tipper kanskje 30 %

 

 

Det er godt mulig, men jeg tenkte bare cpu i form av ytelse (MHZ)

 

Teoretisk sett er AMD ca 170% raskere enn intel prosessoren, men om du tar rammen i tillegg er vi kankje helt nedi 30% ja, men det kommer litt ann på hva den skal brukes til.

Med et Radeon 9600 pro kort anntyder jeg spilling, så jeg ville skaffet meg en 2x256 mb (eks) TwinMOS pc3200 brikker og en AMD xp2500+ cpu, da har en mere og fare med :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...