Gå til innhold

Mus/tastatur til gaming - 1500 kr


Anbefalte innlegg

Det er på tide å pensjonere mitt gode gamle Saitek-tastatur og en Logitech G9 som begynner å fuske på tommelknappen.

 

Jeg liker at ting matcher, om dette er mulig. Tror jeg skal ha musematte også.

 

Jeg var i utgangspunktet veldig fornøyd med G9, jeg har litt store hender og syntes denne var fin.

 

Jeg liker taster som ikke bygger for høyt. Jeg kommer til å skrive en del i tillegg til spill, og på spillsiden er det stort sett FPS det går i. Jeg trenger ikke usb-hub eller mange makroknapper. Tror aldri jeg brukte de som fulgte med Saitek-tastaturet mitt.

 

Følgende er mine kandidater:

 

http://www.hardware.no/artikler/corsair_m60_og_k60/105743/3

Corsair Vengance M60 og K60

Det virker som noen har problemer med disse, og jeg er litt skeptisk til hvordan de er å skrive med. Musen virker solid og av grei størrelse. Ellers ser jeg at Corsair har kommet med en M65 også.

 

Logitech G500s

Virker som et solid alternativ til M65.

 

http://www.hardware.no/artikler/logitech-g710/116199

G710 virker også som et gjennomtenkt tastatur som burde gi meg det jeg trenger..

 

I tillegg kommer jeg til å kjøpe en USB-hub med en kabel på minst en meter for å kunne bruke maskinen i stua innimellom (når jeg er alene hjemme - 55" i kremkvalitet og heftig lydanlegg gjør seg).

 

I det store og det hele er det litt Logitech vs Corsair for meg. Jeg har aldri testet Razer eller noen av de andre konkurrentene og jeg bor for langt unna relevante IT-butikker til at det har noe for seg å gå innom noe sted. Skal dog se hva jeg finner i Bodø (uten mulighet til å nå Elkjøp og tilsvarende).

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at Corsair Vengance K60 kjører Cherry MX red bryterne. De er veldig lette og føles ut som å skrive på luft, tar en del trening for å ikke skrive feil på de i starten. De er lette å bunne ut når du skriver fort så de bråker en del men ikke like mye som MX blue bryterne. Å skrive på de blir en vanesak og foretrekker selv å skrive på Cherry MX red enn blue rett og slett fordi de er lettere. Aner derimot ikke om tastaturet vil bråke mer pga aluminiumsplata tastene står på.

Lenke til kommentar

Henger meg på denne tråden.

Jeg kjøpte meg et G710+ tastatur hos komplett, men fant fort ut at dette ikke er noe for wow spellinga mi pga. at jeg er litt tilhanger av flate tastatur som ikke bygger så mye opp at det kjennes ut som om jeg får karampe i håndleddet etter 3 timer gaming. Har vurdert å sende det inn igjen og få tak i et annet feks. den som kom som testvinner Corsair K60. Finners det noen som har et tips å komme med? K710+ kjører røde taster, finnes det en annen type som ikke klikker så forbanna mye og som er mer flatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...