Gå til innhold

Har ikke anelse om hva jeg bør gjøre.


Banesjakt

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på 18, snart 19 som har gått vg1 elektro og vg2 data/elektronikk. Er nå lærling og har vært det i omtrent 1 år. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal orke over 1 år til med dette.

Problemet er at jeg trives ikke med dette og har lyst til å gjøre noe annet. Jeg vet ikke riktig hva jeg vil, men har lyst på generell studiekompetanse slik at jeg får flere muligheter.

Jeg vet ikke hvordan reglene er på når man er for gammel for ditt og datt på VGS, jeg vet heller ikke om det er et sjakktrekk å snu så sent.

Forvirret gutt trenger hjelp her, takk for all hjelp jeg får her! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville fullført. Jeg gjorde det samme da jeg var ung og tok en utdannelse jeg skjønte at jeg aldri ville komme til å bruke men det viser noe om karakterstyrke å fullføre de målene man har satt seg.

I tillegg står du friere til å jobbe med en godt betalt jobb under videre utdanning hvis du velger det.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Hei. Jeg er en gutt på 18, snart 19 som har gått vg1 elektro og vg2 data/elektronikk. Er nå lærling og har vært det i omtrent 1 år. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal orke over 1 år til med dette.

 

Problemet er at jeg trives ikke med dette og har lyst til å gjøre noe annet. Jeg vet ikke riktig hva jeg vil, men har lyst på generell studiekompetanse slik at jeg får flere muligheter.

 

Jeg vet ikke hvordan reglene er på når man er for gammel for ditt og datt på VGS, jeg vet heller ikke om det er et sjakktrekk å snu så sent.

 

Forvirret gutt trenger hjelp her, takk for all hjelp jeg får her! :)

 

Du har rett på VGS-utdanning. Jeg ville fullført, siden det er ett pluss i seg selv.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg er en gutt på 18, snart 19 som har gått vg1 elektro og vg2 data/elektronikk. Er nå lærling og har vært det i omtrent 1 år. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal orke over 1 år til med dette.

 

Problemet er at jeg trives ikke med dette og har lyst til å gjøre noe annet. Jeg vet ikke riktig hva jeg vil, men har lyst på generell studiekompetanse slik at jeg får flere muligheter.

 

Jeg vet ikke hvordan reglene er på når man er for gammel for ditt og datt på VGS, jeg vet heller ikke om det er et sjakktrekk å snu så sent.

 

Forvirret gutt trenger hjelp her, takk for all hjelp jeg får her! :)

Wow, det er som om jeg skulle ha skrevet dette selv!

 

Jeg er i akkurat samme situasjon, bare at jeg er matroslærling og har 1 år igjen.

 

Jeg skal også begynne på studie påbygging etter fullført lærlingtid, kanskje jeg møter deg der, hehe! :wee:

Lenke til kommentar

Du er for all del ikke for gammel. Anbefaler deg sterkt å ta påbygg når du er ferdig. Hater du det du driver med nå blir det bare tortur å fortsette med dette gjennom livet. Tenk litt mer på hva du faktisk vil. Enkelte studier krever spesielle fagkombinasjoner. Blir eneste alternativ å gå vgs vil jeg til og med anbefale det, da eventuelt som privatist så du blir ferdig litt fortere.

 

Kom gjerne tilbake når du har funnet mer ut av hva du ønsker å jobbe med/studere, så kan vi anbefale hva du skal gjøre for å nå det målet (mtp. fag etc).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...